Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 391 ggr
Kazince
0

Skulle en aussie passa mig?

Planerar att skaffa hund nästa år och har fastnat för just aussien. Efter vad jag har läst om rasen så tycker jag att den borde stimuleras tillräckligt hos mig, men skulle vilja fråga er som har rasen själva ifall det låter som ett bra hem för en aussie.

Jag är en snart 18årig tjej som förhoppningsvis ska flytta ihop med pojkvännen inom året. Därför kommer det vara en lugn miljö hemma med två personer, han kommer hjälpa till med rastning och liknande när jag jobbar. Jag är intresserad av agility, rallylydnad och kommer även ställa ut. Är en person som är ute i skog och mark väldigt mycket så det lär spåras endel också. All träning kommer anpassas efter hunden. Kommer bli olika spännande miljöer, ofta ute i skogen då jag brukar gå med när mina vänner rider. Med andra ord så erbjuder jag aktivering både fysiskt och psykiskt. Såklart kommer hunden vara en kär familjemedlem, en bästa vän. 

Vet inte hur jag ska få ner eller beskriva mig själv ordentligt. Är det något angående just aussien ni kan tipsa om? Jag förstår innebörden av att ha en aktiv hund och känner att jag kan erbjuda det som behövs. Detta blir då min första hund, och jag har förstått att aussien är en krävande ras men jag är mer än villig att lägga ner tid på hunden då det är ett djur jag verkligen har ett brinnande intresse för. 

Så tror ni att en såpass krävande hund som aussien skulle trivas med mig?

Kazince
0

Tänkte att det är bra att fråga er som redan har rasen. :)

LinDajSon
0

Är du införstådd i vad rasens vaktanlag och och förekommande reservation kan innebära? Att många mognar väldigt sent, att de kan vara förbenat jobbiga som unghundar? :) Se till att träffa många individer, besök uppfödare. Lär känna aussies på nära håll.