Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 1511 ggr
emeliagranstrom
1

Glömt bort hunden?!

Ni som har fler än en hund, har ni någonsin glömt bort en av era hundar? 

Jag och Mamma kände oss skitdumma igår för då släppte vi ut Fido på gården så att han skulle få göra av sig, sen satte vi oss och spelade kort och tänkte att när vi spelat klart den här omgången så tar vi in Fido. 

Att tillägga är att när Fido är inne så ligger han mest bara på soffan och sover så man märker knappt av honom.

Efter ett ganska bra tag hörde vi något som krafsade på väggen nedanför fönstret där vi satt. Då var det Fido som stod och hoppade upp mot väggen och ville in… jag kände mig så OTROLIGT dum när jag insåg att vi hade glömt honom ute.. Tur att det va +grader igår och tur också att Fido är så duktig å stannar på gården. Nu hade han kanske varit ute i 30-40 min men tänk om vi hade glömt honom längre.. 

Ska gosa med han extra mycket idag!!😕

[rymdapor]
3

Min syster glömde hunden vid affären en gång. Som tur är bor vi typ 30 sekunder från affären. Hon kom hem utan hund och mamma frågade var hunden var. Oj vilket dåligt samvete hon fick. Stackars lilla hunden, han måste verkligen undrat när hon gick förbi honom på vägen hem.

Så ni är inte ensamma ;) Sånt händer. Tror nog han förlåter er ^^

emeliagranstrom
0

Man känner sig ju bara så himla dum!!;p

[Glitterregn]
1

Sådär har jag också gjort förut, dock var det på sommaren. Jag släppte ut hunden på baksidan, stängde altandörren. Jag tänkte efter en stund att jag tar in honom när programmet jag såg var slut. Jag glömde självklart bort detta, ställer mig i duschen och när jag är klart hör jag att han gnyr utanför dörren, då hade han varit ute i en och en halv timme. Man känner sig så dum! ;)

lisinda
1

har haft tre hundar och jag har aldrig glömt någon. Nu har jag bara en och är så van med att det är full fart hela tiden så nu känns det hela tiden som man har glömt någon^^

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Jetaime
0

Har heller aldrig glömt Zuki. Däremot kom jag på mig själv med att ha Zuki kvar i bilen när jag låst den och väntade på min pojkvän och vi var påväg in efter att ha skjutsat mina föräldrar och handlat haha ;) (men hade jobbat hela dagen så var rätt slut i huvudet) ;)

emin
3

Haha jag har glömt Vix utomhus i långlinan ett par gånger. Det mest komiska var när jag sa till min pojkvän att "guuud vad lugnt och skönt det är". Han ba "Men…VAR ÄR VIX!?"

Haha så lille Vixen fick vara ute och leka i snön sisådär en timme extra. Han var jättenöjd. Själv fick jag ångest! 😟

Jetaime
0

#6 Haha 😃

LinDajSon
0

Oja, det händer titt som tätt här. Tankspridda människor hoho…

emeliagranstrom
0

Haha, skönt att veta att man inte är ensam iaf! ;p

vallhund
0

Nä, men det händer att jag säger "Duktig hund, vakta bilen" till en hundlös bil när jag stannar vid brevlådan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

mingman
1

Jag har ett par gånger gått runt i lägenheten och bara njutit av att det varit så tyst och lugnt. Tills jag inser att jag råkat låsa in Fidel på toaletten eller i garderoben. Det härliga är att han bara är glad och viftar på hela bakdelen när jag öppnar dörren. Så blev det lite oplanerad ensamträning!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

emin
0

#11 Haha precis sådär gör Vix också. Han kan ha suttit lätt 40 minuter inne på en tråkig toalett men kommer ändå ut viftandes på hela kroppen. Önskar jag hade hans humör… 😂

Sugar Mist
0

Jag brukade glömma av Opsis på toan eller typ mamma och pappas rum när jag tränade Penny i vardagsrummet.. Typ allt från 30 min till typ 2-3 timmar kunde han sitta där inne.. Herregud xD Flynn har jag inte glömt bort.. än..

-

DS-aussies
0

Min första Aussie Yenna var en typisk sån hund som aldrig lämnade gården. När vi och mamma flyttade till ett radhusområde senare i livet glömde mamma Yenna utomhus en HEL NATT, sommar dock. Nästa morgon låg hon utanför ytterdörren, där fanns inget staket och max 2 m till gången där alla passerade på morgonen på väg till jobb etc. Slarvig mamma men duktig hund då :) Jag var på äventyr, hade jag varit hemma hade Yenna med största sannolikhet skällt vid dörren för att komma till mig :)

Flera ggr har jag glömt en av våra tikar på ovanvåningen, instängd i sovrummet..hon sover alltid under sängen..men hon "hojtar" till när det händer haha :)