Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 265 ggr
Jetaime
0

Torsdag 13:e februari.

Torsdag idag, känns som fredag av någon anledning… Hade varit rätt skönt om det var fredag visserligen.. Ah. Men snart så!

Önskar er en trevlig torsdag! Har ni några särskilda planer idag? :)

Jetaime
0

Hm, nej inget särskilt här… Jag ska väl strax ta på mig lite och gå en sväng med hunden min och gå ut till kaninerna och fixa lite innan jag åker till jobb.

[Neoverona]
0

Sitter på bussen in till stan med Diablo. Han behövde visst miljöträning så han dundrade in på bussen ;) Nyfiken på allt! Vi ska in till Binas i Kungsbacka och prova sele - kanske köpa! Tanken är att åka in med Nox senare för stadspromenad och passivitet, får se om tiden räcker till!

LinDajSon
1

Åkte ut till fåren med sambon och vallade, alla tre hundar fick två pass var. Kändes mycket bra!

Sugar Mist
0

Valpkurs drar ifång idag, dock teori så han får stanna hemma!

-

Anibaz
0

Kom precis hem från praktiken, tanken är att hundarna ska få sig varsitt bad då de är riktigt skitiga efter flera dagars röj i en grisig rastgård. Dock känner jag mig riktigt risig och att bada hundarna tar flera timmar med föning och borstning inkluderad, så vi får se om det får vänta till imorgon. Vi tar i alla fall helg nu!

[Neoverona]
0

Diablo uppförde sig perfekt på miljöträningen kom hem med en riktigt snygg bruna Hurtta Y-sele. Nox hade gnällt och ylat hemma.. Han briljerade dock på agilityträningen, ser framemot vårens träningskvällar/kurser. Detta satsar vi på, det känns bra och han älskar det.

LekGott
0

Vi har haft en ganska lugn dag. En morgonpromenad med fokus på att gå "fint" i koppel och ta kontakt med mig. Han börjar fatta vinkeln nu. Sen bar de av till djuraffären… Skulle köpa godis i någon form av torrfoder (han äter VoH vilket är svårt att ge som godis). Vi kom dock hem med en ny leksak, tjurmuskler och en oxstrupe… Mer än jag tänkt men en lycklig hund :) Nu har vi precis vart ute o studsat lite på stenarna utanför, försökt få honom att förstå att han inte kan flyga upp i 190 och fortfarande stå kvar på stenen. Leksaken blev belöning till detta och de nya "godiset" blev belöning för "släpp" leksaken :) Nu ligger lillkillen på altanen med oxstrupen och tar de lugnt! Blir kanske en kort promenad lite senare.

Må gott!! 
Nathalie & Lego

emeliagranstrom
0

Har varit en fullspäckad dag för både mig och Lukas, vi började iaf med att komma 1 timme(!) försent till lydnadskursen för att jag hade skrivit fel i min kalender… SÅ HIMLA PINSAMT, ville ba smälta genom marken… Gick ganska bra på kursen, vi är inte så van att träna med andra hundar så det blev massor med störmoment så vi fick nästan börja om från början.. Ska ta mig i kragen och börja träna på bruksklubben i Lycksele nu på torsdagar, men det kommer ju alltid annat emellan.

Efter kursen så åkte vi in till stan i Umeå och miljötränade, gick bajsdåligt… Lukas ÄLSKAR människor och vill gärna pussas och kramas med alla och det blir inte bättre när var 3:e person bara går raka vägen fram och sträcker ut handen och klappar samtidigt som personen frågar om det är okej… NEJ det är inte okej, vi tränar säger jag och då blir personen typ sur och ger mig "bitch-blicken".. vissa människor alltså..

I övrigt så har jag haft gallstensanfall.. 3:e dagen i rad nu som jag får det.. känns inte så superbra och i helgen är jag ensam hemma med alla 5 hundarna så jag måste försöka bita ihop även fast jag har ont.