Onsdag 19/2-14
Har varit lite dött här idag..
Vad gör alla? :)
Imorse var jag och lämnade in bilen på lagning, fick en hyrbil som jag inte fattar nånting av, vet inte ens hur man öppnar bakluckan.. haha.
Lukas fick stanna hemma medans, tog typ 2 timmar. Å när jag kom hem blev han så glad, han viker sig nästan dubbel.. haha.
Idag har vi varit på en kort promenad i skogen, jag känner mig lite halvhänging så har tagit det lugnt idag. Ikväll ska jag på årsmöte med vindelns jaktvårdskrets, är ny i styrelsen så det blir spännande, har aldrig suttit i nån styrelse förut, så jag är lite nervös!!
Jag har jobbat.. kom precis hem och har gjort mig en omelett! Sen ska jag aktivera voffarna lite och gå en promenad med dom. Inte så mycket mer planer än så, för idag mår jag inget bra alls!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Gick det bra på mötet? :)
Kan ju faktiskt berätta lite mer om vår dag, för det har ändå hänt en del. Under förmiddagen var jag och Zuki på mitt nya jobb (PA åt en pojke på 5år) där vi bland annat har dansat och sjungit till djungelboken och både varit elefanter och apor ;) Sen har vi varit Ninja turtles och ätit "tårta". Hemskt kul att kunna ha med Zuki och få henne till att motivera pojken till olika saker då han älskar hundar :) Och Zuki är hemskt nöjd hon med som får lov att vara med och leka med svärd och pinnar och dansa runt till musik och hjälpa till att plocka upp saker från golvet osv.
Sen var det hem och hämta Enya och gå en sväng med båda flickorna! Efter det var det vidare mot nästa jobb, och idag var det badhuset som stod på schemat! Och där är vi tillbaka på mitt förra inlägg!
Vi har nog lite olika uppfattning om denna dagen. För mig har det vart en stressig dag på jobbet och för lego har det vart lugna gatan i sin fåtölj på jobbet. Vi tog en koppelpromenad med lite DP på lunchen för att han skulle fortsätta va lugn även på eftermiddagen. Nu är vi precis hemkomna och på sängen låg en sen alla hjärtansdag present av min mamma. Godisar, aktiveringsplatta, köttbullar och två oxstrupar till Lego. En lycklig hund som satt o tjöt medan jag gjorde iordning aktiveringsplattan. Den va en hitt enligt kräket. Efter han fått lösa den 3ggr så tränade vi lite med balansbollen och nu ligger han o gnager på en oxstrupe medan jag lagar africana. Efter maten blir de en kortare promenad i regnet och sen sovdags för tidigt pass på jobbet imorgon 6-15 :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Varit i skolans träningshall och tränat lydnad, stora framsteg!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Har gjort rätt så myclet idag, tyvärr inte så myclet tid med hundarna som jag har velat! Jobbade med koppel i kanske 2h, för att bli klar. Blev inte klar ;) Gick ut med grabbarna på åkern så de fick springa av sig lite själva. Diablo fick därefter märgben och Nox nötrevben. Beställde visitkort som efter många svordomar och 1h blev beställd. Ikväll åkte jag och Nox in med bussen för en promenad med ett antal andra hundar + ägare. Och han uppförde sig förjävligt. Får väl se det från den positiva sidan att han kunde gå bra ibland och fokusera, och inte bli arg på de andra..
#3 - De gick superbra på mötet förutom att de sa fel på mitt namn och när jag skulle rätta dem å säga att jag heter Emelia och inte Emelie så fick jag värsta hostanfallet och blev alldeles röd i ansiktet… hahah. Ville ba sjunka genom golvet då!
Vi gick ut på åkern för att se om ham tyckte om frisbeen, så det blev lite rullningar i marken och vilken hitt. Han bar frisbeen hela vägen hem, skönt för mig då inte bara hunden behövde en avspolning, utan även frisbeen. Annars så var det inte mycket mer eå jag mådde rätt kasst.
-