Vi va på valpkurs igår, och åkte tåg för första gången så idag blir det lite hemläxa ifrån valpkursen, stadga sitt mer med omvänt lockande. Kanske någon lös-upptäckspromenad eller bus i trädgården. Vad vet jag haha! Imorgon blir det en träningspromenad med massa andra hundar och lite mer tåg (och kanske spårvagn/bussåkande). På söndag blir det vila. Det är vad min helg kommer bestå av :)
-
Jag ska gå med voffarna om en stund, sen bär det av mot jobb för min del och hundarna får vara hemma med min mamma idag. Idag blir det bad på jobbet (badhus) måttligt motiverad.
När jag kommer hem ska jag nästan bara hämta hundarna sen åker jag upp till Knislinge där jag tänkte spendera denna helgen. Och på lördag blir det lite "kalas" då Pierre fyller år :)
På söndag åker Enya hem, måste faktiskt erkänna att det ska bli rätt skönt. Hon är så mycket mer intensiv än Zuki och vi har inte alls samma vanor och vardag så det blev rätt tufft att få ihop det nu när jag jobbade så mycket också! Men hon är helt klart en underbar hund, men ska bli skönt att kunna lägga ner mer energi på lillan igen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Idag blir det lite gå-fint-i-koppel-träning med Lukas och vi ska träna på starter i fotgåendet eftersom han nu börjat irra iväg direkt.
Imorgon är det utställning, wiho!! Så kul!! Syrran ska ställa ut gråhunden och funderade på om jag skulle borsta och snygga till honom också men jag känner att det får hon faktiskt göra själv om hon vill det, för jag orkar inte! haha. Dock så tror jag inte att det behövs så mycket fix på han för han är så himla snygg ändå och har jättefin päls!
På söndag blir det nog vilodag, möjligtvis en promenad i skogen, så att vi båda får röra på oss lite.
#3 Lycka till imorgon! :)
#4 Tack, lär nog komma en uppdatering imorgon om hur det gick! ;)
#5 Låter bra! ;)
Så på FB att han var väldigt tillfluffad, hihi! 😎
#6 jaaa, alltså han blev nästan alldeles för fluffig tyckte jag men nu under natten har det lagt sig lite och vi ska gå en promenad idag så då kommer de nog lägga sig lite till, då ser det mer naturligt ut!
#7 Haha, han kan dela med sig lite till Zuki ;D
Idag är det ett skitväder, men ett rallypass är planerat även en springtur på Nox, vi satsar på 2km. Hela helgen ska det fokuseras på för Diablos del att vara lös hela tiden, vi får se hur det går, då han slår lock för öronen hela tiden. Men han börjar envisas att vara lös, så det är något jag ska prova på! Bra träning för båda.
Sedan har jag tänkt att viltspåra i helgen om vädret godkänner, det var ett tag sedan sist. Imorgon ska Nox och jag på hundpromenad med ett 10-tal andra hundar + ägare. Ska bli intressant att se hur det går! På söndag är det en tilltänkt vilodag (för Nox del), men man vet aldrig vad som kan hända ;)
Fotade mammas valp lite idag, även fast han är världens drygaste valp så går det inte att undgå att han faktiskt är otroligt söt!!
Kolla mini-nosen!!
#9 Ska ni gå med stadsjyckarna? :D
-
#11 Nej men Hundtöntarna, går med dom varje onsdag och lördag :)
#12 Attans, hade ni gått med stadsjyckarna på lördag hade ju vi setts xD
-
I dag blev det ett par timmar i skogen. De fick härja bäst de ville, hade sambon med för en gångs skull vilket var trevligt. I slutet passade vi på att köra lite budföring med lillan, hon gick fint och hade roligt. Efteråt körde sambon ett vallpass med Athos, gick sådär, han har dålig timing. I morgon är det årsmöte för lokalklubben, på söndag bortavallning med Jin.
Vi åker hem till Stockholm på lov! 😘
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Idag är Flynn billig. Snor mat och beter sig skitjobbigt.
-
#16 Grattis! :)
Uh. Jag är hemma efter en helg med full rulle, både för Zuki och mig! Och Enya är nu hemma hos sin familj igen :)
Min pojkvän fyllde förresten år i går så det var kalas med släkten, och hundarna fick också var med såklart! ;) Zuki tyckte det var megakul med så mycket baaarn att leka med!
Men måste visa min present som jag slog in till Pierre! 😃
Vi har haft en väldigt fartfylld och hundrik helg. I fredags jobbade jag fram till 15 och efter det blev det en promenad med labradoren Mio som jag ska börja ta hand om några dagar i veckan. I lördags kom en kompis med hennes amerikanska bulldogg hem till mig och vi tog två härliga och fartfyllda lekpromenader. Dom fungerar väldigt bra tillsammans trotts hennes storlek. Hon är bara 1,5år så väldigt valpig fortfarande. Hon sov hos mig så blev även en busrunda idag och sen nu på kvällen blev det en kortis med Mio igen så allt skulle kännas bra inför onsdag när jag ska ha honom första gången. Nu blir det vila i två dagar så han kan få återhämta sig lite.
Må gott!!
Nathalie & Lego
Blev ingen bortavallning för mig och Jin i dag, var inte på humör för det och jag får inte valla när jag är i obalans… men på eftermiddagen var jag piggare så jag tog med mig Jin och fåren på en promenad. Han fick verkligen jobba, de nya fåren är inte vana vid att gå på promenad och mina gamla har blivit sprättiga till tusen. Det är bara ett flasklamm som håller sig i skinnet, hehe. Bra utmaning. Jin gick så fint, så fint. Föste och balanserade, drev på de knivigaste partierna, plockade ut fåren ur skogen efter en betespaus… mysiga, goa, vackra och duktiga lilla fläckskit. Han fick jobba, och jag höll tyst. Då går han som bäst. <3 Sedan gick han och jag en härlig promenad i skog och mark. Bra dag trots dålig början. :)