God förmiddag 25/2-14.
Dött det var här idag då! Händer det något särskilt idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag ligger å snuvar i soffan, tur att Lukas också har "lat-dagar" och idag är det en sådan. Det är superfint väder men förkylningen sätter stopp.. ska vila upp mig så mycke som möjligt idag för ikväll ska vi på gå-fint-i-koppel-kurs.
#1 Jag känner också att jag börjar bli förkyld. Men hon jag jobbar med är väldigt förkyld för tillfället och hostar och snorar rakt ut 😎Kanske kan vara en anledning. (Kanske ska förtydliga att jag jobbar som Personlig assistent, så hon inte inte hjälpa det, haha!)
Just nu sitter jag och äter min Lunch som jag skulle ha med mig på jobbet egentligen… Och är lite sent på det som vanligt då jag inte riktigt fått på mig ordentliga kläder än eller har borstat tänderna och fixat håret osv..
Börjar känna en förkylning, blir att ta det lugnt idag. Är skitfint väder idag så ska köra slut på det sista batteriet i kameran och fota snorvalpen, han är ju 4 och en halv månad nu, och har inte fotat honom sen snön var här. Träna inkallning till tusen också, har varit väldigt slapp med det.
-
Känns som att alla är förkylda nu.. jag trodde att jag skulle slippa undan men icket..
Skitfint väder här också, fast värsta halkbanan ute.. nu skulle vi behöva några minusgrader och nån dm snö till så att vi får lite vinter iår iaf! ;)
Efter en vilodag igår sitter jag förkyld i skolan i stället, så jag blir klar med allt för dagen. Tidigt i morse innan skolan tog jag ut hundarna på åkern i det underbara vädret (vårkänslor!), kameran fick följa med för att fånga hundar på bild första gången denna månaden. Diablo fick strosa runt och hämta/bära leksak några gånger, han har koppelvila pga att han piper till när han springer/busar.. Nox fick springa sig nästan medvetslös med leksaken. Minst 1 gång om dagen har jag sagt, satsar på 2 :) Ikväll är tanken att jag ska på spelkväll, måste hem tidigt för att ta ut hundarna. För jag slutar egentligen 1h innan det börjar! Ska även försöka få tid att träna mig själv för en gångs skull idag, förberedelser inför två effektiva gympass! Om grabbarna inte är nöjda får de ett klickerpass och sin aktivitetsboll ikväll.
Började dagen med goda nyheter, Jins flickvän har börjat löpa. Sedan har jag varit iväg och jobbat ett par timmar, när jag kom hem slängde jag hundarna i bilen och drog till stan. Skulle bara handla lite och posta ett brev men fick ett infall och gick till hundrastgården. Jin fick gå lös, hade bara ett koppel, tur att han är snäll och duktig… Lillan är fullständigt opålitlig, den lilla äventyraren, henne har man inte lös i byn om man inte vill få en hjärtattack. Unghundar, fy, haha…
Blev platsliggning på parkeringen utanför Willys och sedan en promenad i härliiiiga solen!
-
Vi var ute i skogen och bruksade hela dagen!
Jag kände mig som en total nybörjare men fick god hjälp av mina erfarna vänner. Fidel fick gå sitt första viltspår, och vi körde även upplet och lite budföring. Däremellan blev det passivitet både i koppel och bur. Mycket bra träning. Vi var ute nästan sex timmar och sedan var det direkt in till stan för mig för att gå på kurs.
Ingen vila, haha, men det är bäst så!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag och Zuki körde ett litet klicker-trick-pass på kvällen också :) Sen var hon rätt slut, så efter det gick vi och la oss!