Onsdag 26/2-14.
Vad händer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vi vaknade vid 5:00, jag vrålförkyld och Lego full av energi… Vi brukar vanligtvis sova till iaf 9 om jag är ledig.
Sen kom Mio hit som jag ska passa ett antal dagar i veckan ett tag framöver. En 6månader gammal labrador. Just nu ligger dom båda och sover. Skilda med kompostgaller så att det inte e fullt ös inomhus. Senare ska vi försöka oss på en promenad…. Kan bli spännande men måste ta med båda samtidigt då Mio inte kan vara ensam hemma än… Hmmm en arm åt varje håll med en hund på 14kg och en på 17kg… Dagens träningspass lär ju vara avklarat efter det iaf! 😛
Må gott!!
Nathalie & Lego
Själv ska jag strax ta hund och cykel och trampa bort och hämta upp Enya och promenera i skogen med flickorna innan jag kör till jobb..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tanken var att vi skulle på lydnadskurs idag men inatt så har min förkylning utvecklats och har haft feber och frossa hela natten, samt att mitt huve håller på att sprängas. Därför blev det ingen kurs för oss idag, det blir vila.. och det är SÅ TRÅKIGT!!
Hänger på förkylningstrenden, skulle på föreläsning i kväll men det skiter sig nog.. Feber hela natten, blå. Lustigt nog var hundarna snälla och lät mig sova till halv nio. Hoppas de kan hålla sig lugna i dag… tror inte jag orkar mycket.
Gym i 2-3h och sedan ska Nox få springa av sig på åkern. Ett klickerpass för båda innan märgben får det bli idag :)
Vi hade en otroligt intensiv dag igår med 6 timmar i spårskogen så idag blir det vilodag. Lugna kisspromenader och eventuellt någon träning på lugnt beteende tex platsliggning eller spela död.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag ska nog öva lite mer på Ligg och sedn börja lite smått med stå också :) Annars tar vi nog bara ett litet varv i kohagen som "promenad" om det inte blir bra väder för då går vi nog upp till skogen :)
-
Promenaden gick som jag trodde… Två galna valpar som skulle göra allt annat än att låta bli att dra i kopplet. Nåja, nu har vi något att lägga en del träning på!
Förövrigt är Lego väldigt missnöjd över att få ligga på rummet när Mio får va lös i lägenheten… Imorgon kanske jag ska prova på att försöka få dom att ligga o vila trotts att båda får va i samma rum en stund.
Må gott!!
Nathalie & Lego
Lillan och jag gick på bäverjakt på förmiddagen… Sen fick Jin också en egen promenad. Fast kortare. Nu ligger han och kurar hos mig i soffan. Finns inget han älskar mer än att mysa. :) Världens bästa värmekudde. Lillan blev jättetrött av bäverspårandet, hon ligger och spretar på gästsängen. Ser ut som en liten fluffig fladdermus.