Namn?
Är ni nöjd med era hundars namn?
Hur kom ni fram till namnet och om ni inte är nöjda, vad skulle ni vilja att den skulle heta istället? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag är jättenöjd med Zukis namn, skulle inte kunna tänka mig henne heta något annat. Zuki (Suki) är ett japanskt ord som betyder "den som är älskad" och det var ett namn som låg i bakhuvudet helatiden, men när jag träffade henne för första gången var det helt enkelt en liten Zuki. (Det första min pappa sa när jag nämnde för honom vad hon skulle heta var "är inte det lite konstigt namn?" haha!)
Kan tillägga att hon i stamtavlan heter Winsome Pack´s Alabama Angel.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jätte nöjd med bådas namn! Det kändes perfekt båda gångerna :) Hittade en Aussie på SASK hemsida som hette Diablo, det var ett självklart val. Nox tog jag från Harry Potter böckerna, som betyder mörker. Vilket båda gör på ett eller annat sätt.
Jättenöjd. Asiatiskt tema, korta enkla ord som båda har lite olika betydelser beroende på sammanhang, dialekt, språk osv. :) Jin = Guld. Feng = Vind. Har ett asiatiskt namn på lut inför nästa hund… men velar lite. Kanske dags att byta?
Njäe, Flynn är jag lite delad på. Familjen gillar det, men jag är lite sådär. Velade mycket mellan Flipp och Flynn, men han känns som en "Fokus". Nåja, det är som det är.
-
Flynn är fint, funderade på det namnet förut (Flynn som i "Tron" eftersom vi är lite nördiga i det här huset) :)
Jag är jättenöjd med Lukas, det betyder också "den bästa av de bästa" fast då stavas det med C, men spela roll! ;p haha. Men jag valde inte namnet för betydelsen faktiskt..
Först hade jag typ bestämt mig för att han skulle heta Molle men när jag då träffade honom vid 4,5 veckors ålder så blev Molle för "mesigt" på honom, då poppade Lukas upp i min hjärna och så fick han sitt namn! haha.
Jag är helnöjd med Trassel, även om jag har fått en hel del både positiva och negativa kommentarer om namnvalet 😉
Han är bara helt enkelt en liten trasselsudd, han går inte att förklara med ett bättre ord!
Jag valde namnet då vi var och hämtade honom vid 8 veckor. Då jag lyfte upp honom så trasslade han in sig i mitt hår det första han gör. Jag nämnde att det var ett namn jag funderade på till uppfödaren men jag var inte helt hundra än. Då jag såg att hon skrivit om "Trassel" på facebook lite senare så kände jag att det var ju det perfekta namnet för den lilla krabaten!
I stamtavlan heter han "Windedos Blueberry Crumble". Det var bakverkstema på kullen och hans färger passar alldeles utmärkt till att vara en liten blåbärspaj! Dessutom var han minsta valpen av alla så båda delarna i namnet kändes perfekt, både blåbär och smulor är ju rätt så små 😃
Nja inte helt hundra med ila men när det började gå över en vecka och hundstackarn inte hade något namn och mina vänner tyckte hon skulle heta Tequila så blev det förkortat till ila då jag inte ville ha för långt till denna tjej :) men har vant mig vid namnet och har fortförande inget annat namn direkt heller😉
Både och! Gillar betydelsen av Lego- ¨Lek Gott¨. Positivt och glatt men jag vet inte om han hade passat bättre i något annat! 🙂
Må gott!!
Nathalie & Lego
Jag funderade på om Vix skulle stavas Vicks, höhö Vicks blå halstabletter ni vet. Jag ropar dock ALDRIG Vix, utan det blir Vixen då det är lättare att "dra" ut på.
Är halvnöjd, han är en bus-Vix liksom, gillar att det är kort och låter lite lekfullt. Sedan tycker jag att det ser snyggt ut att skriva. :) Måste dock alltid säga namnet typ fyra gånger/bokstavera innan folk uppfattar namnet ordentligt. Ville egentligen att han skulle heta Jack, men vet redan om en aussie (också blue merle dessutom) som heter det så det kändes lite för copycat.