hjälp mig att välja färg!!
Jag tänkte att jag skulle beställa en julklapp till Lukas idag i form av ett halvstryphalsband från ett UF-företag sim heter paracord hundhalsband UF. Dom gör skitnsygga halsband!!
Men då skulle jag behöva hjälp att välja färg/färger, jag har absolut ingen aning alls om vilken färg. Lukas är ju blue merle så nån färg som passar till blue merle.
Här är färgerna som går att välja på!
Blått går alltid hem på en blue merle! Synd dock att det inte fanns någon ljusare blå.
Hm.. annars tror jag den där gröna med gult skulle kunna passa rätt bra. Kanske kombinerat med någon annan? ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Den knallrosa i nedersta bilden hade varit sjukt snygg på en blue merle. Min hane har ett rosa koppel, dock ljusrosa, så alla tanter säger till sina barn "Ååååh kolla den lilla flickhunden däääär!!" Det är lite störigt. Annars tycker inte jag det spelar någon roll vilket kön som "hör" till vilken färg.
http://aekitsune.blogg.se
#2 - ja, en ljusare blå hade blivit perfekt! Har funderat lite på att blanda den mörkblå å den vita, men vitt blir ju smutsigt direkt..
#3 - Håller med dig å rosa är min favoritfärg men vill nog ha något mindre feminint. Håller dock med dig, spelar egentligen ingen roll, men rosa är ju en färg som förknippats till flickor/kvinnor så jag kan nog kalla den färgen för feminin.
Jag skulle säga den rosa! :)
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
Turkost, lila orange och grönt tycker jag passar underbart bra till blue merle :)
Tycker det grönblå av dem där färgerna :)
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#8 - ja, det lutar mest mot den grönblåa färgen. Har skickat ett meddelande till dem och frågat om de har någon ljusblå färg för det tror jag skulle passa riktigt bra, väntar på svar! :)
Den limegröna och lila på första bilden hade varit skitsnyggt.
-
Har du kommit fram till vilken/vilka färger du ska välja? 😃
Jag har frågat dom om dom ha ljusblå men inte fått nåt svar ännu.. :)
Hej!
Skulle vilja rekommendera min facebook sida för er som gillar paracord. Jag har unika halsband som skiljer sig från dem flesta då jag tagit steget att ta paracordhalsbanden till en ny nivå!
Kika gärna in!
#13 Riktigt tjusiga!