Helgen 8-9 mars -14.
Vaknade upp till strååålande sol här nere i Skåne! Hoppas vädret håller sig såhär hela dagen nu!
Vad har ni för planer i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag ska åka iväg till skogen och gå en promenad med Zuki innan vi åker ner till Falsterbo för att genomför MHt! Som sagt så är det superhärligt väder idag, så vi kommer nog mest hålla till utomhus idag :)
Strax innan ett så kommer en kompis även ner till Falsterbo, som jag har "lurat" dit för att filma Zuki! :)
Jag är superspänd! Ska bli kul att se hur hon reagerar i dom olika momenten och som jag sagt innan så är det samma hund som följer med mig hem som jag hade med mig dit, oavsett vad det kommer stå i papperna.
Sen efter det ska jag köra upp mot Knislinge där jag tänkte spendera resten av helgen.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Idag, eftersom det är internationella kvinnodagen, ska jag till Kulturhuset och besöka olika temaaktiviteter. Inte så mkt hundfokus idag alltså!
Förhoppningsvis hinner vi, förutom promenader, träna lite rallylydnad (som jag precis fastnat för), och leka med grannens hund.
Imorgon ska vi på skogspromenad som en av brukshundklubbarna ordnar.
:)
"På natten är alla katter svarta"
Har precis kommit hem från en hundpromenad med Diablo som var jätteglad och inte visste vad han skulle göra. Efter det åkte vi till Binas och köpte 2 påsar märgben till hundarnas förtjusning. Rallyträning fick det bli för grabben medan vi väntade på pappa, lös såklart!
De fick precis en morot var, kanske lyxar till det med en grisknorr var senare.
Ska cykla några kilometer med Nox om en stund för han har inte fått någon speciell motion idag, mycket energi i pojken! Ska gå igenom deras tänder med tandskrapan, tandstenen har tittat fram.. Tandborsten ska också få jobba lite, få se om jag tar ut trimbordet och vårstädar dom lite också!
Imorgon blir det cykling för båda och även rally- och agilityträning. Märgben står på schemat, och hoppas att Nox mage blir återställd som fortfarande krånglar lite.
Igår passade vi Mio (en labrador) och övade på att inte alltd behöva leka med hundarna som är här på besök.
Idag har vi vart inne i stan och fikat med en vän till mig, slutade med att Lego somnade i en fåtölj bredvid mig. Duktig kille =) Charmade som vanligt många och fick ihop 7st som ville komma fram och hälsa. Tyvärr fick alla ett nej då jag inte vill att Lego ska tro att alla människor i stan vill hälsa. Han är social så de räcker.Sol och härligt som de e har vi tränat med klossen ute på altanen idag, han e såååå snabbtänkt och har redan börjat fatta ingångar trotts att vi började i förrgår. Förflyttar bakdelen fint även om jag står stilla.
Nu ska vi snart iväg till min farbror som fyller år. Släktmiddag och vänner. Hmmm lär bli mkt folk..
Imorgon kör vi valpkurs igen, andra tillfället, och ser fram emot de redan. Hoppas att kvällen inte tar för hårt på honom. Efter kursen kommer en kompis hit och ska hjälpa mig att fota skitungen lite 🙂
Må gott!!
Nathalie & Lego
Vi åkte till uppfödarna, vallning där i dag, Jin träffade sin flickvän men inget höglöp än… Sedan vallade jag pytteliten med lillan. Var så många där som skulle köra så det blev bara tvåtre minuter. Hon hjälpte 'gammelhusse' hämta får till träningen med, duktiga tjejen.
Vi har lagt massa blodspår hela helgen. Eller tja, ett par stycken i alla fall. Min entusiasm är på topp och Fidel är riktigt duktig.
Vi är hos min mamma i skärgården så utöver spåren blir det löspromenad och träning med mina småsyskon. Syster håller på att lära honom snurra och det funkar faktiskt riktigt bra.
Vi har också hunnit med en koppelpromenad med en vän vars hund inte alltid är så förtjust i andra. Det gick så pass bra att de kunde gå lösa en stund. De race'ade ett varv eller två och gick sedan runt på varsitt håll och skötte sitt. Vi är båda mycket nöjda med det resultatet.
Nu ska jag ut och lägga långt blodspår till monsterhunden, som han ska få gå innan vi åker hem i eftermiddag. Kanske ett personspår också, men jag ska nog tygla min entusiasm lite och inte göra för mycket.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/