Måndag 10/3 -14.
Hoppas ni har haft en bra helg! Och att ni haft lika härligt väder som vi har nere i skåne! Jag har knappt hunnit med alls att vara inne på datorn ens :)
Vad händer idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag kan väl börja skriva då då! Jag ska ta en promenad med Zuki om en liten stund och njuta av det hääärliga vädret! Sen bär det är mot jobb och där kommer vi nog vara ute mesta delen av tiden gissar jag på. Sen händer det nog inte så mycket mer.
Min helg har bestått av läger i Sorsele, vi åkte slalom och hade det allmänt trevligt! Tyvärr så kunde inte Lukas följa med så jag var borta ifrån honom i 3 nätter.. längsta hittills. Va lite jobbigt faktiskt men det gick bra, han va hemma hos mamma.
Idag blåser det ganska rejält här i Granö men det är klarblå himmel och sol så det blir nog en utedag med Lukas. Blir lite koppelträning och lydnad, ska även checka läget i skogen och se om det snart går att lägga nåt viltspår. Snön har smält jättemycket, kommer inte ha kvar nån snö till påsk.. de är lite tråkigt fast samtidigt så längtar jag asmycket till sommaren så det är lite blanade känslor!
Efter en riktigt bra helg, fortsätter förhoppningsvis en riktigt bra måndag! :) Imorse tog jag ut hundarna på åkern så dom fick leka av sig, tillsammans för en gångsskull. De fick ett litet träningspass också. Har precis kollat klart på The Lord of The Flies till Svenska 2, och hoppas att bli klar med hela arbetet idag. Blir att jobba hårt. Annars är det vilodag för grabbarna idag, ett litet rallypass kommer det kanske bli om det bra vädret håller i sig. De ska även få fortsätta gnaga på märgbenet så mer kött försvinner från de. Året Aussie 2013 listorna har kommit ut och Nox kom på 33:e plats av 54 i Rallylydnad!
#1 Åh, förstår din känsla. Jag har faktiskt aldrig ens sovit utan Zuki, det längsta vi har varit borta från varandra är liksom timmar på dagen.. Eller när jag varit iväg någonstans under en dag… *Separationsångest-de-lux*
Idag har det vart fullt ös sedan vi vakna. Först kom Mio hit och vid lunch kom en kompis hit med hennes hund så de blev hela trion fram till 15:30 och sedan fick Kiara o Lego en egen avspringare i hagen. Lego börjar bli riktigt snabb och är inte långt ifrån att komma ikapp han 45kgs kompis 🙂
Efter det såg han ut som ett lermonster och det blev en dusch, föning och borstning. Fick även nyklippta klor. Nu ligger lillkillen och sover som en gris så vi får väl se om han orkar något mer idag eller om det får bli lugna gatan resten av kvällen 🙂
Må gott!!
Nathalie & Lego
Hälsat på en vän som förlorade sin äldsta aussie härom dagen, stackarn… Vilken mardröm. Hoppas jag får ha mina busar i tusen år till… För övrigt blev Jin aussieklubbens Årets Vallningsaussie 2013, hipp hipp hurra. :)
#6 Åh va roligt! Grattis Jin🏆
Inte bara snygg att kolla på, duktig med fåren också!
Må gott!!
Nathalie & Lego
Jajjemän, och med ankorna. :D Tack hälsar han!