Torsdag 13/3-14
Det är lite dött här så tänkte fråga vad alla gjort idag :)
Imorse på promenaden så körde vi koppelträning, gick bra som väntat. Skulle ba behöva nå störning nu så att vi kommer vidare.
Annars idag så har vi varit i Nordmaling på lydnadskurs, gick huuuuur bra som helst. Jag är så himla nöjd! Lukas har varit så otroligt störningskänslig och velat hälsa på allt och alla men nu var han skitduktig. Visst va han lite intresserad av de andra hundarna men han utförde sina uppgifter med bravur. Hemläxan från kursen är att belöna oftare på linförigheten. Ska bli!
Ikväll blir det att chilla framför TV:n. Hade tänkt ta en promenad med jakthundarna men det stormar typ ute så kände mig inte så manad.. haha.
Nu ska jag gå och duscha av Lukas lite, han är så smutsig och vill inte att han ska dra upp all smuts i min säng!
Vi har pysslat lite med rummet (min låtsatssyster har flyttat hemifrån och jag har tagit hennes gamla rum) och försökt göra det någorlunda trevligt.
Annars har vi sett till att mössen har det bra och hanterat dom :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Bra initiativ! Svårt att hinna med allt när man jobbar och när det är fint väder vill man vara ute så mycket man kan.
För mig är det mest läkarbesök och jobb nu för tiden. Utmattande!
Har varit iväg på EKG idag innan jobb och hann bara gå ut en liten sväng med Zuki.
Annars har Zuki varit hemma hos min mamma idag. Sen har vi varit ute och busat lite i trädgården medan vi väntade på en som skulle komma och hämta lite kompostgaller som jag skulle sälja :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Sista dagen på kursen idag, och Flynns klo började blöda igen(klippte i pulpan innan) så fick plåstra om honom halva kursen haha. Inkallningsövningar och inbokning av mixkurs blev det annars så i början av april kör vi igång igen.
-
I går var vi och vallade hos uppfödarna, vi hämtade Athos innan och han stannade här tills vi körde hem honom i dag efter att vi hämtat hö åt fåren. Kändes knepigt att ha tre hundar igen. De har bara fått springa runt i skogen och så tog jag en tur ner till ån nu på kvällskvisten. Passade på att fota lite. :)
Vi har haft en både rolig och tråkig dag…
Tråkig: Jag har jobbat 9-18
Roligt: Lego skötte sig jättebra i kopplet på lunchpromenaden inne i stan. Massa människor som gick förbi men han gick snällt bredvid mig och tittade upp så fint. När vi kom hem blev de lite träning med balansbollen som vi inte använt på ett tag. Idag provade vi på att gå upp med alla fyra tassarna, vilket gick hur bra som helst. Kunde tillomed sätta sig på den och fortfarande hålla balansen. Min lilla kille börjar fatta grejen. Även kört lite klossträning, gått från låda till bok vilket känns som ett bra framsteg. Kollade även en snabbis så att ¨runda¨ fortfarande fungerade, vilket de gjorde 🙂
Nu har vi sagt slut för idag och han har fått ett älgben att tugga på. En riktig höjdare!
Film på träningen på balansbollen: https://www.facebook.com/photo.php?v=10202505585138214&set=vb.1152767795&type=2&theater
Må gott!!
Nathalie & Lego
Var ledig igår men det blev ingen speciellt rolig dag. Började dagen med att duscha Diablo som var dålig i magen hela dagen igår stackarn, hoppas det är bättre idag. Bytte foder IGEN, de har krånglat hela tiden med Standardt. Köpte nu Robur Active & Sensitive som båda älskar och tidigare fått smaka på. Badade även Nox, vårstädning! Han fällde något otrolig och stank. Mycket päls försvann, härligt! Det har varit lugnt hela natten som tur är.