Utställning Malmö 22-23 mars!
Typ av utställning: Internationell
Arrangör: Sydskånska Kennelklubben
Sista anmälningsdag: 25 februari 2014 t.o.m. kl.12:00
Adress: Malmö Mässan
Någon som ska hit? Antingen och ställa ut eller bara kolla? :)
Aussisarna ställs på lördagen.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag och Zuki kommer troligtvis komma på lördagen, men har inte bestämt mig för om jag ska anmäla henne eller inte :)
Vi var här förra året också när Zuki var valp och ställde henne för första gången.
Åh jag vill! Synd att de är 60 mil….
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
Ska inte dit iår, Nox ska inte ställas på minst ett år :) Sedan är det inte den bästa miljön för honom - trångt och halt.
#2 Äh 60 mil mer eller mindre… ;) Haha nej men…
#3 Synd!
Ingen som ska dit? 😊
Åh, vad kul det hade varit! Dock är jag uppe i Skövde den 22 och tittar på Raubtier.. Känns lite väl att åka direkt från konserten ner till Malmö för att gå på hundutställning. 😛
#6 Ahh attans! :p
#7 - Haha ja… Kommer där skitbäng och bara "Ahmen sicken fiiiiiiiiiiiin hund" och ramlar över domaren… Det skulle nog gå jättebra… 😇
Jag ska dit! Inte missat ett år sen 2006. Men men senaste 3 åren har det inte blivit något utställande.
Tror jag drar dit båda dagarna och hoppas se båda mina hundars uppfödare och syskon/föräldrar/släkt.
#9 Vad kul! Jag var där förra året och ställde ut min lilla fjant för första gången (valp) ! :) Så funderar på om jag ska ta och anmäla henne detta året också eller om jag bara ska dit och kolla.. Hmmm…
:)
Zuki är anmäld nu :) Men vi får nog ta och träna lite grann då vi inte tränat nått alls sen utställningen i september förra året… yaj. haha!
#12 Hoppas det går bra! :D
#13 Tack tack! :) inga större förväntningar dock. Vet redan att domarna inte gillar den "typen" av aussie, men vi satsar på att iaf inte få sufficient denna gången! 😊
Kul! Ska då ta en extra noga titt på aussiena detta året då :D Tjuvkika på dig Jetaime och vovven…. Får hoppas på att domaren i år gillar din typ av rasen liite mer iallafall, trist om domaren bara vill se riktiga utställningsavlade med massa päls and stuff.
Vill fan ställa ut min äldre hund, en cavalier. Men vettefasen… Kanske kan hon knipa ett cert till. Får se kanske nästa år. Synd att hon inte tycker det är så kul.
#15 Haha, ja men det får du absolut göra! Hojta till om du ser oss :)
Nästa helg är det dags! Och lillan löper precis som vanligt när vi ska ställa, haha! ;)
Har ingen hund att ställa ut men skulle vara roligt att komma dit och fotografera…Även om bilderna inte blir så snygga inomhus 😕
#18 Bra träning att fota inomhus :) Lite svårare utmaning!
#19 absolut! Får se om jag lyckas ta mig ner där bara 👍
Någon som åker uppifrån, tex: dalarna, Stockholm mm till malmö?
-Guldhamsteruppfödare-
-Hundfrisör-
-Djurälskare-
#20 Lätt att ta sig dit med buss/tåg iaf :)