Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1404 ggr
[Neoverona]
0

Måndag 17/3-14

Hoppas alla har haft en bra helg, med härligt väder! :) Vad händer idag?

Fialialej
0

Idag är det klarblå himmel men det blåser storm… Vi håller oss inne idag och ska träna lite trix. Får se om vi får tag i bil senare. Isåfall kanske vi kan ta oss till skogen där det är lite mindre tag i vinden… :)

"På natten är alla katter svarta"

emeliagranstrom
0

Har jobbat mellan 8-12 idag så Lukas har varit hemma i hundgården, ser ut som att han trivs där. Det känns skönt för jag kommer jobba i 2 veckor nu och då måste han ju vara i hundgården. 

Jag hade tänkt att vi skulle fara till våran stuga som är bara typ 2 mil härifrån, när vi va där för några helger sen så glömde jag en påse full med hundgodis och det lockar dit råttorna… BLÄ! Dock så har jag rätt så ont i huvudet men jag tror att jag ba ska vila en liten stund sen så far vi, tar ju inte nån lång stund och skönt för Lukas att få springa i skogen lite. 

Ikväll ska jag hoppa in som innebandytränare, blir roligt. Nu är det typ nästan 2 år sen jag slutade helt med innebandy så man blir ju ganska så sugen. Funderar faktiskt på att börja spela fotboll igen i sommar för jag har så svårt att komma igång med träningen annars, de är ju så tråkigt att träna själv!

[Neoverona]
0

Sitter med de sista uppgifter i svenska 2 kursen, tråkiga och jobbiga, men blir man klar inom 2-3 veckor är det helt värt det! Grabbarna ska få ett rallypass innan pappa och jag åker till Askim och köper en videokamera till pangpris, hoppas att den funkar bra också. Om jag orkar (och vinden avtar) så kanske de får en cykelrunda var ikväll. Fick reda på igår kväll, att anmälningslistan hade krånglat till MHt, en kom inte med (klubbmedlem), Nox är nu 3:e reserv. Lutar mot MH i slutet av April istället.

Fialialej
0

#3 lite snabbt bara - hur har du vant dina hundar vid att springa vid cykeln? Har du dem kopplade eller lösa? I vilken miljö cyklar du…? :)

"På natten är alla katter svarta"

[Neoverona]
0

#4 Ja det har jag, fick dock ändra lite med Nox då han hatade springern. Jag har Nox i ett midjebälte + koppel med expander. Så får han vara framför/sidan om cykeln 1-2m. Funkar för honom. Diablo får ibland springa på samma sätt, ibland med springern. Cyklar i den miljön jag bor i tyvärr, asfalt med gräs på sidorna. Försöker låta de cykla på gräs så mycket som möjligt. Vill cykla i skog men fick inga bra här om man inte vill cykla på vägen först :)

MelliPirelli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här veckan hänger en BC med oss på dagarna! Varit i skogen i 1,5 h och ska alldeles strax ut igen.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Jetaime
0

Har har det varit storm (mer eller mindre) i helgen. Och blåst en del idag också. Imorse var det väg till VC igen för nytt blodprov då dom tydligen ville ha ännu mer…

Sen hem och efter det cyklade jag och lillan bort till Enya och tog en promenad i skogen innan jobb! :)

LekGott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade en mysig morgon vid havet. Han fick göra va han ville och ett halvdopp, jaga pinnar, kolla på byggkillar och springa allt va han hade i vattenkanten blev de mest av. Kollade även av lekplatsen om man kunde tjäna till sig några godisar genom att hoppa upp på saker o ting.

Sedan blev de en eftermiddags runda till stan för en fika med en kompis som Lego sov sig igenom i en helt egen fåtölj.🙂

Bild: ¨Kolla vilket hål jag hitta, undra om jag får plats?¨

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LinDajSon
1

Hämtade hem Jin i dag. Han var fruktansvärt hormonstinn, busig, glad och ville INTE hoppa in i bilen - hade han fått som han velat hade han nog stannat hos sin flickvän. ;) Väl hemma har han dock lugnat ner sig och är tillbaks till sitt vanliga lite mer coola jag, haha. Tur att han inte vet att han aldrig kommer ha det så skoj igen. :P

Jetaime
0

#9 Hoppas det tog sig nu då! :)