Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 257 ggr
Jetaime
0

Onsdag 19/3 -14.

Onsdag idag! Vad händer idag?

Jetaime
0

Jag sov riktigt kasst inatt, men det är en sån period nu. Jobbigaste som finns. Är så stressad helatiden och bara känner att ingenting fungerar. Donno what to do. Och idag även en hemsk j*vla mensvärk på det också. Döda mig.

Hur som helst, hade en kvinna här idag som hämtade mitt akvarium, la upp det på blocket i måndags och hon hörde av sig igår, hämtade idag, väldigt smidigt! Skönt att bli av med det. Hon var även hundvan, vilket märktes då hon inte tillät Zuki att hoppa, så det blev även liten träning för fröken bus! Sen var det helt lugnt, hon skulle hjälpa oss med att bära ut och kolla så allt gick rätt till sen bara, haha!

Eftersom jag inte kunnat sova så mycket inatt har jag tänkt på en massa lösningar till problem som jag egentligen inte kan lösa när jag ska sova… Vilket bara slutar i ångest över att jag inte kan lösa det. Tex. en sån liten graj som att badhuset som vi börjat gå till med vår "kund" (som jag är personlig assistent till) hade riktigt kassa öppettider,  så jag vet inte hur vi ska kunna gå dit två dagar i veckan, när öppettiderna bara tillåter en dag.

Sen fick Zukis mamma valpar igår och det är självklart hur roligt som helst och jag är superglad för uppfödaren och bellas skull, men jag ville så himla gärna ha valp till våren, men inget vill lösa sig för mig. Men jag kommer nog över det.. till slut.

Jetaime
0

För att liksom komma till sak.. Jag ska strax ta med mig Zuki ut till kaninerna och sen måste jag köra iväg till jobb.. Jag har sååå ingen lust med något alls idag. Inte positiv på något vis alls. Ah. Sen inga direkta planer.

LekGott
0

Jag är vrålförkyld och blandar såklart de med en grym pollenallergi… Rinnande/kliande ögon, ont samtidigt som de kliar i halsen, täppt i näsan, huvudvärk, hostar som en tok och nyser heeela tiden. Underbart helt enkelt. Har dessutom inte bara Lego utan passar även Mio idag… Dom har precis fått sig var sin 20min promenad och en lekstund. Så nu ligger Mio o sover o lego tuggar ben. Mio åker väl hem runt 4 så då tänkte jag köra ett kort klickerpass o sen får Lego va nöjd för idag tyvärr…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

Det snöar här i Forshaga. Jättetrist, svinkallt och blir så depp av det. Ska snart fara iväg på sista lektionen för dagen och vet inte vad som händer sedan. Är rätt uttråka utan Flynn och saknar min skrutt så in i bomben :( Tur att det finns aussies här iaf, även om det inte är speciellt många.

-

mingman
0

Vi fick just en leverans med nästan 10 kg ben hemkörda, så efter att ha provsmakat lite revben från kalv ligger Fidel nöjd och vilar. Bra det, för jag måste jobba och koda hemsidor hela dagen.

Ikväll blir det nog ett kortare löppass. Vi jobbar ännu bara i korta etapper och han börjar äntligen fatta att det är kul att ligga längst fram och dra. Nu måste jag dock köpa ett midjebälte så att vi kan börja springa längre sträcker.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

emeliagranstrom
0

Jag har jobbat idag från 8-12, när jag slutade så hade jag bestämt promenaddejt med 2 av mina vänner, dock så fick båda förhinder… då fick jag inte lika mycke lust till att gå den långa rundan så det slutade med att jag å Lukas gick en kort promenad över åkrarna först i koppel sen fick han va lös. Vi hann även med lite lydnad där på åkern. Gick superbt! 

Nu ligger han helt utslagen på filten nedanför mig, YES jag lyckades trötta ut honom! haha. Nä men skämt å sido, ärligt talat så har han otroligt lätt för att koppla av, de är nästan oförskämt bra. haha. Men när de är träning så jobbar han ända in i de sista, men man märker att han blir trött å då brukar jag bryta innan det blir för mycket. 

Ikväll ska jag bort på "halv 8 hos mig" fast med bara fika. Hihi, gott!

[Neoverona]
0

Var på gymmet från 11:15-12:30. Hemma fick hundarna 2km promenad, ska alldeles strax få ben. Har betalat allt material till min verksamhet och alla tävlingar i April. Ikväll ska Nox och jag på långpromenad i stan med många andra, hoppas på uppehåll!

LinDajSon
0

Varit på släktträff med Jin och Feng. Träffat Fengs bror/Jins son Svensson, och Fengs halvbror Butler. Så himla roligt! :D