Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 869 ggr
Jetaime
0

Helgen 21-23/3 -14.

Godkväll… Haha, eller något! :) Fredag kväll och hela helgen framför sig! Någon som ska göra något särskilt nu i helgen?

Jetaime
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Zuki varit iväg och promenerat med Enya i skogen, innan jag åkte till jobb… Och nu när jag kom hem blev det bad för lillan. Så en nyduschad och fönad, kloklippt och borstad (och något plågad) hund senare blev det riktigt bra resultat!

Pierre kommer nu senare i kväll och imorgon blir det utställning för lillan! Tänkte ta med Pierre och tvinga honom att vara där med mig halva dagen, heheh!

Är tyvärr ingen höjdare på att hantera blixt inomhus i kasst ljus så denna bilden får duga, men kolla så SNYGG hon blev! Var verkligen välbehövligt :)

LinDajSon
0

Får besök i morgon, vi ska valla lite på mina får för en gångs skull. :P Sen hundvakteri på söndag. I dag gick vi fram och tillbaks till fåren, pausade för lite vallning. 1 mil, rätt hyggligt. Ångrar att jag gick i stövlar bara…

LekGott
0

Vi tänkte fortsätta traggla ingångar som verkligen börjar släppa för honom, ev mijöträna i stan imorgon och fortsätta med koppelträningen. Vi har en ganska lugn helg framför oss, mina helger brukar annars vara fullproppade… Rätt skönt att ta de lite som de kommer 🙂

Må gott!! 
Nathalie & Lego

[Neoverona]
0

Ett slalompass för Nox, och ett freestyle/lydnad/slalom pass för Diablo fick det bli ikväll. Imorgon är det hundpromenad med Diablo på morgonen. 2-5km cykling med vardera hund. Tanken är att jag ska ta en ny längre runda med Nox imorgon :) På söndag blir det KM, vilket betyder att Nox och jag kommer debutera inofficiellt i agility :) Sedan blir det lugnt och skönt resten av helgen!

Sugar Mist
0

Kom hem ikväll och just nu ligger knaset vid mina fötter i soffan och tuggar ben. Imorgon tar vi en promenad och tänkte börja massera honom, så vi kör igång lite smått imorgon. På söndag åker vi till klubben och tränar uppbindning och kör igång lite smått med tunnel igen, kanske blir liiiiiiiiite platsliggning. Annars händer det inte så mycket mer :)

-

mingman
0

Idag har vi varit på lydnadskursen. Vi har kämpat med att han ska komma till mig med föremål istället för att springa ärevarv i tio minuter som han gjorde första gången vi tränade med detta gäng. Äntligen börjar det släppa! Idag fick jag bra tips på hur vi skulle kampa och jag känner också att jag hittade en bra balans mellan glad, rolig, allvarlig och passiv.

Imorgon ska vi åka bort, så då är hunden med hundvakt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

emeliagranstrom
0

Lycka till imorgon #1! :D

Min dag blev verkligen inte som planerat, jag har just gjort upp en eld ute på grillplatsen och skulle sitta där och njuta, då ropade syrran på mig att Fido (mammas borderterrier) har brytit sin klo å det blöder jättemycket. Jag springer dit och kollar och då ser jag att hela klon hänger lös i bara en liten tråd typ, FY va äckligt det såg ut. Så det va ba att ringa till veterinären och fara dit. Fido blev sövd och vet. kollade på såret och hela klon med pulpa och hela fadderullan hade lossnat så det va som ett hål in i tån.. usch. Men han fick bandage så nu är det bara att vänta. "tiden läker alla sår". Funderar fortfarande på vad det var som hände att klon slets bort, troligtvis så fastnade han i isen under snön eller nåt.

[Neoverona]
0

Fick bli 4,71km promenad med Diablo på förmiddagen och har precis nu kommit in efter 4,84km cykling med Nox. Nu blir det vila till tävlingen imorgon :) Ikväll ska de få blodpulver, nypon och laxolja till maten, samma gäller för morgondagen!

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillan lyckades - trots endast negativ kritik - kamma hem ett "Good", men domaren började tyvärr klaga och diskutera över tänderna fast jag ändå har intyg på det. ATT hon faktiskt HAR HAFT alla tänder och har korrekt bett, vilket är fullt och hållet dugligt… Men men.

Bättre än sufficent iallafall, trots att vi fått bättre kritik av dom domarna som gett henne det… Hm.

Hoppas på någon SBK-utställning snart.

MelliPirelli
0

Varit och kollat på valpar idag!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

emeliagranstrom
0

#10 så spännande, vad var det för valpisar då? :D

MelliPirelli
0

#11 Sheltie :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

emeliagranstrom
0

Okej, hittade du dig någon stjärna eller var du ba å kikade? :)