Måndag 24/3 -14
Godmorgon! Hoppas ni har haft en trevlig helg allihopa :)
Måndag igen..! Händer det något särskilt idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv ställde jag alarmet på mobilen på 7.25 för att gå ut och kolla till min sjuka kanin, och sen hinna ringa till veterinären så fort som möjligt när dom öppnat.
Fick en tid klockan 10, och är rädd att det blir vår sista resa tillsammans. Min fina Årissa. Jag har verkligen ingen lust med den här dagen.
Ska även ta en promenad med Enya idag, men det får nog bli en kortis efter vi kommer från veterinären…
Idag ska jag till Umeå, Lukas ska följa med å även Fido eftersom han gjort illa sig i tassen, vill inte lämna han ensam då. Jag ska köpa en sele åt Lukas och även ett nytt halsband, det som han har nu har gått sönder lite så just nu håller det ihop med eltejp.. haha, känns inte så jättesäkert!
Ska kanske också shoppa lite saker till mig, lite vår/sommarkläder, tycker egentligen att det är astråkigt att shoppa kläder till mig men jag kan ju inte gå i långärmat hela sommarn. haha.
#2 Ja är likadan.. Måste också köpa lite nya kläder till mig själv… Men jag blir alltid på så himla dåligt humör, haha! Och dessutom ska man ha tiden och orken också ;)
Haha, ja, oftast blir jag lite lat och beställer från internet men då blir de ju jämnt fel storlek ;p haha Så ibland måste man ba bita ihop å ha lite tråkigt också.. haha.
En vanlig dag, skola 9-15 och en stund på åkern med hundarna väl hemma. Funderar på ett litet klickerpass, en välbehövd vilodag. Ska bara orka slava igenom skoldagen först. Ska även lägga upp tränings/tävlingsplaneringen. Igår kom det sämsta beskedet att man inte kommer kunna använda klubbens agilityhinder (pga av inbrott hela tiden) utan bara de dåliga till allmänheten så det blir att tänka om. Blir mycket träning på GMBK/GHU istället tyvärr :/ Vill träna på klubben minst 1 gång/vecka, nu när tävlingssäsongen börjar nästa månad.
Vi har sällskap av Mio (labben) idag som åket hem vid 15 ungefär så då tänkte jag ta ett träningspass på ingångar och inkallningar med lillen o en promenad :) strålande sol idag så vi njuter på altanen, jag i bikini (har 24grader i solen o vindstilla) och hundarna med var sitt revben :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Idag är Vix ganska dyr i drift, haha. Först åkte vi 4 mil till veterinären, (Vix har en liten knöl på nosryggen) för att få gå in i ett rum i 30 sekunder. Veterinären kollade snabbt igenom honom, sedan sa hon att knölen ska opereras bort och skickas in på analys. Vi fick då åka hem igen efter det rekord-korta besöket och boka en helt ny tid, så omständigt. Hade velat göra bort det då vi ändå var där … Sedan har lillkillen lyckats förstöra sin hurtta-sele. Tur att han är så söt ändå!
Åter till knölen: förhoppningsvis är det bara en fettknöl på nosryggen, men känns bra att kolla upp det och få bort den. Det har alltid funnits en liten, liten antydan till en knöl där sedan han var pytteliten, men senaste månaden har den ökat i storlek så därför ville jag åka in och se till så det inte blir värre/är något farligt.
Vi ska även flytta in till stan mot helgen så det ska bli otroligt skönt då jag får närmare till jobbet också. Har fått jobb som personlig assistent (natt) så Vix behöver aldrig vara ensam mer än 3 timmar max, känns så himla bra att det ordnat sig och att jag slipper fixa en dagmatte.
Bifogar en bild från dagens vårstädning, haha!
Har rensat bland hundgrejerna och bestämt vad som ska säljas, bla en hurtta sele #7 ;)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#8 Haha jasså? ;) Storlek, färg, vilken sort?
#9 Lifeguard y-sele, storlek 80 i neonrosa :)
Bloggar om hunderiet
#10 Haha var precis en sån han hade sönder, samma färg samma storlek. :) Vad ska du ha för den då?
Ska dock eventuellt bara använda en julius k9 vi har hemma men skadar inte att fråga. :)
#11 Ja det var det här med pris… Den är väldigt sparsamt använd, det enda är att ringen fått lite färg avskavd av kopplet. Förslag? :) vi kan ta det via PM!
Bloggar om hunderiet