Våffeldagen 25/3
Vad gör ni idag? Äter ni våfflor? :)
"På natten är alla katter svarta"
Här hemma blir det våfflor med familjen ikväll :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Jag och alva åkte till skogen och gick lite drygt en mil förut. Ska försöka träna lite trix sen, men hon löper och är superseg så får se hur det blir med det… :) Funderar på att åka iväg och köpa våffeljärn sen så vi kan göra våfflor ikväll. Det är så himla gott!
Idag har jag å Lukas varit ute hela dagen, jag har varit ledig idag. Hur härligt väder som helst, vi tog också årets första löptur på barmark. Lukas var duktig på att springa, inte jag, haha. Är lite otränad (läs mycket).
Just nu sitter vi inne och vilar lite men snart blir det att gå ut å kasta lite frisbee.
Det blir nog att äta våfflor med familjen ikväll, jag ska även på ett möte ikväll. Blir spännande, jag, min syster och 2 av våra bästa vänner brukar sjunga tillsammans och nu har vi blivit tillfrågade för 3:e året i rad att sjunga på campingen i sommar. Det kommer bli riktigt roligt!
Jag ska även klura lite på hur jag ska göra i Lukas hundgård för att han ska få en skuggplats.
Kom hem efter skolan (som firade våffeldagen ordentligt), gick därefter direkt ut med hundarna på åkern som fick springa av sig och träna rallylydnad. Nu latar vi oss i soffan och kollar på Criminal Minds. Lite senare ska jag ta tag i pälsvården, klorna ska även klippas och filas!
Jag äter inte våfflor längre, och jag saknar det inte ;)
Jag har jobbat idag. Kom precis hem! :) Tyvärr inga våfflor för mig… vi har inget våffeljärn…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Kopierat från min facebook
Det är INTE varje dag man ser ett vildsvin på parkeringen, sprang in fort som fan men behövde gå ut. Tog en annan väg, Nox fick gjort sitt, sedan ser jag gris fan springandes mot oss, jag skrek som en jävla gris. Den luktade på hundarna, jag slutade inte skrika. Hundarna skällde på den, som tur var så var den inte aggressiv. Skiträdd så sprang vi hem i full fart, trodde inte att jag någonsin kunde springa så jävla snabbt!! FY FAN!!! Räcker att man har grisfobi, behöver inget as till vildsvin här!!!
#6 spännande dag! :) Med tanke på hur mkt vildsvind et finns och hur få olyckor det ändå är med vildsvin så tror jag inte det är nåns törre fara. Tur att det gick bra!