Olja? Hård i magen
Tycker lego är lite väl hård i magen… Kan man ge någon slags olja för att hjälpa till? Eller finns de några andra förslag?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Fiberhusk!
-
Är vad? Kostar? Finns?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Det är psylliumfröskal, finns att köpa i vanliga matbutiker. Men exakt hur det fungerar har jag ingen koll på.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Hur mkt ska man ta då? Han väger 18kg
Må gott!!
Nathalie & Lego
Parrafinolja.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#4 Ingen aning… Har du någon koll Frida (#1)?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En tesked per 250g färskfoder fick jag fram efter en snabb googling :)
-
Även för ovan hund? Mer drf jag frågade! :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Japp :) Om du är orolig i början kan du ju minska mängden och öka succesivt om det inte blir bättre :)
-
Tack för svar :) får prova :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Ger du honom Vom og Hundemat? Är ganska vanligt att hundar blir för hårda i magen av det nämligen. Brukar göra susen för många att ge runt 100 gr rött kött per 400 gr Vom og Hundemat.
//Lina
Ja han äter VoH med råa kycklingvingar, lammnackar, kaninöron, nötrevben osv till ¨mellanmål¨/tilltugg (tror att de e benen som gör honom lite hård) Han va bra i magen när han bara åt VoH. Finns de att köpa i vanliga djuraffärer? Känns som att de skulle kost lite mkt i vanliga mataffärer
Må gott!!
Nathalie & Lego
Vom og Hundemat innehåller i sig självt mycket ben, så med tilltuggen blir det kanske för mycket bengiva och då blir avföringen hård, ibland för hård. Finns billigt rött kött - köttfärs, grytbitar och liknande. Annars har Mush "korvar" med nöt, gris och även vilt och lamm tror jag. Har du frysutrymmet så passa på att köpa rött kött med kort utgångsdatum som affärerna får sätta ner priset på och sådär. Dela upp i lagom portioner direkt och frys in, bara att plocka fram när det behövs.
//Lina
Både och fick jag höra av en utbildad kostrådgivare för hund… Inte alltid att benen i VoH är så lätta att ta upp, drf får han även vid sidan av. Då av ungdjur för att detta skulle va lättare att ta upp för valp.
Ska kika där, något speciellt eller bara rött kött?
Må gott!!
Nathalie & Lego
Det har ju många fördelar för hunden att få ¤riktiga¤ ben. =) Något rött kött bara, nötdjur, gris, lamm, get och vilt räknas som rött kött. Jag vet andra som ger lite lever om hunden blir hård i magen också, så det finns inte bara ett alternativ som är "rätt", tipsen du fått ovan är ju gissningsvis beprövade saker som funkar också. 🙂
//Lina
Jo men alla förslag är välkommet. Ger hellre rött kött om de fungerar (får prova såklart). =)
Må gott!!
Nathalie & Lego