Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 761 ggr
MelliPirelli
0

Aussie + värme = ?

Nu börjar vi närma oss sommaren (eller rättare sagt våren…) och det blir varmare ute. Hur klarar era aussies sommaren och gör ni något för att underlätta hunden?

Win lägger sig i buskar på promenader, bara ett par hundra meter hemifrån… Därför har vi investerat i ett kyltäcke och undviker ansträngande aktiviteter när solen lyser som starkast.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Sugar Mist
0

Tar sommaren för hårt på Flynn kommer jag raka ner honom, ve och fasa!!!

-

[Neoverona]
0

Nox tycker värmen är jobbig, är inne mycket tyvärr. Tar det lugnt väl ute och tränar när det är svalare/kväll. Har även ett kyltäcke. Kyler ner tassarna och låter dom bada ofta.

Jetaime
0

Zuki hade inga som helst problem med sommaren och värmen förra året. Jag jobbade ute på hund och katthotell under sommaren (ca 4km dit) och cyklade med henne både dit och hem. Dit runt kl 6 på morgonen och hem någon gång mellan 11 och 13. Cyklade såklart väldigt långsamt så hon travade med i långsam takt. På hundpensionatet fick hon ofta leka med dagishundarna en stund innan vi åkte hem och vilade i skuggan med vatten precis innan :)

Ariess
0

Min vovve har heller inga problem med värme, -hade åtminstone inte förra året. Hon badar också en hel del (så fort tillfälle ges, vilket är ganska ofta), så hon kyler sig på så sätt. :)

emeliagranstrom
0

Jag vet inte riktigt hur Lukas tar värmen eftersom han föddes i höstas. Men våra jakthundar som har rejäla pälsar klarar det riktigt bra, ska vi gå promenader när de är riktigt varma dagar så blir det oftast i skogen där det är mest skugga och avsluta promenaden med ett dopp i ån. :)

LinDajSon
0

Athos var värmekänslig som unghund. Annars har jag aldrig haft problem med det. Tvingar dem inte jobba i värsta värmen, ger dem vatten.