Positiva-tråden Mars 2014.
Visserligen är Mars snart slut, men tänkte att vi kan skriva allt positivt som händer i denna tråden! :) Framförallt sånt som handlar om hundar, men annat går bra också.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Är bra stolt över lillan när man cyklar förbi hundar och dom skäller och drar mot oss och lillan bara trippar på brevid mig! (nu är hon ju oftast kopplad eftersom vi cyklar vid stora vägar och sådär.)
Att kunna ha henne lös överallt trots löp.
Är stolt över Nox att han kan ta det lugnt när jag tränar med Diablo eller gör något annat på träning/tävling. Både lös och i bur. Är stolt över att han möter folk mycket bättre både gående och cyklandes! Är OTROLIGT stolt över att han bryter sin katt jakt direkt när jag märker det. Är stolt över Diablo att han har blivit gladare, och tar med plats både ute och inne. Är otroligt stolt att han kan ta det lugnt under möten med människor och hundar, även om dom vill prata med mig. Han sätter sig med viftande svans och väntar. Är stolt över att han säger till andra hundar när han känner sig trängd. Massa positivt har hänt i Mars! :)
Flynn sköter sig alldeles outstanding och är mycket trevligare och hälsar lugnare på folk. Han har även fått bättre attityd när vi tränar :D
-
Trassel har minskat sitt stressiga beteende på skolan (han är inte alltid stressig utan i vissa tillfällen och vissa ställen på skolan) och kring människomöten litegrann, vi har jobbat som tusan på det och det känns bra i mattehjärtat! ❤️
Lillan gör framsteg i och utanför fårhagen. Hon är typisk unghund men trevlig sådan. Leker fint med andra hundar (om de uppför sig, annars blir hon lite polis som mor sin), rent och fint hundspråk, accepterar när andra vill vara ifred. I går hade vi vallningsbesök och hon höll sig lugn utanför hagen utom när någon hund stojade liiiite för mycket där inne. Smet in två tre gånger men överlag lät hon dem vara trots att hon var lös. Långt lååååångt bättre än jag trodde innan. :) Mitt lilla hjärtebus.
Nox vaktade inte trädgården lika ofta igår, bara när det kom män som han tyckte var konstiga. Det gillar vi!
Gick förbi den nyöppnade djuraffären Grizzly Zoo igår. Fick 100 bajspåsar, 1 kg leversnittar och 10 grisöron för 60 kr, inte illa pinkat. Passade även på att väga hundarna, Smilla väger nu 27,5 kg och det känns så himla skönt.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag är bara så otroligt stolt över hur lillan utvecklats och sån fin hund det har blivit av henne och är stolt över mig själv så lyckats forma och dessutom har fått äran att äga världens finaste hund. Fina fina Zuki.
Och dessutom blir hon bara snyggare och snyggare!
Är så himla nöjd med Lukas, jag slutar aldrig att förvånas över hans framsteg. Lydnadsträningen ikväll var hur bra som helst, han skötte sig KANONERS!! Jag kan knyta upp honom vid väggen, gå iväg till ett annat rum och han ligger snällt och fint kvar tills jag kommer tillbaka. Det är så kul med Lukas för när vi tränar så är det verkligen bara matte som gäller, han bryr sig inte om att en annan hund nosar honom i baken eller skäller på honom, han bara håller ögonen på mig. Älskar honom så otroligt mycket och jag är så himla glad över att just jag fick köpa honom. 😃
HIhi, känner mig så himla positiv idag!! Jag delar gärna med mig om nån vill ha.. 😉
Idag ska vi träna agility för första gången på 3 veckor, roligt! 😃