Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 246 ggr
Jetaime
0

Godmorgon 2/4 -14.

Godmorgon :)

Har skiner solen, men det är lite kallt.. Själv ska jag strax iväg till Enya och promenera med tjejerna i skogen innan jag åker till jobb.

Vad händer hos er idag?

Jetaime
0

Om jag har lite ork kvar efter jobb så skulle jag vilja åka till klubben och träna lite med Zuki. Har tre hinder som jag skulle vilja träna på lite mer individuellt för att få in lite bättre - Slalom, platten och vippen.

I slalomen fuskar hon oftast, nog för att det ska gå så fort som möjligt, samt att det var ett tag sen vi tränade på det nu.

Platten… ja. -_-'

Vippen. Den har vi inte kört så mycket än, och jag vill att hon ska få en positiv upplevelse av den och inte bli skrämd direkt ;)

Fialialej
0

Jag tänker mig att vi ska ut och springa en sväng här, men motivationen har inte överträffat latheten än så vi får se hur det går. Behöver träna på att springa med hunden så att hon slutar hoppa på mig så fort jag rör mig snabbare än skritt… ^^ Sen i kväll ska vi på andra kurstillfället på allmänlydnadskursen. Idag tar jag med Alva. Nervös! Hoppas hon sköter sig så vi inte är sämst. ;) vi går dit och hem så det blir en ganska bra promenad också. Annars är det tvätt och städ som står på schemat idag. Boka ny veterinärtid åt vår katt som kissar inne (sucks). Jag har "detoxvecka" så tänkte äta helvegetarisk växtbaserad kost. Därmed behövs det lite fantasi för att komma på vad vi ska äta… Frukost: smoothie, lunch; falafelsallad, kvällsmat; paprika/lök/tomatsoppa…. Kanske. :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
0

#2 Haha.. Zuki blir också lite skuttig när man springer ;) Eller när hon springer med mig när jag åker rullor. Men det är mest i början sen ger hon sig.

Fialialej
0

#3 ja jag tänker att det bara är en vanesak för som det är nu så hoppar springer och skuttar vi mest när vi leker bara. Men ser nog lite kul ut för folk som ser på när man har en studsboll till hund. Hhaha :)

Jetaime
1

#4 Haha jaa. Jag är mest rädd att hon ska råka komma in framför mig när jag åker rullor så jag kör på henne. När man springer har man ändå mer kontroll! ;)

[Neoverona]
0

Skola först, sedan träning med vovvarna och ta det lugnt i trädgården. Sedan åker jag och pappa iväg för att hämta hundarnas BARF samtidigt som vi ska köpa det sista till staketet :)

Fialialej
0

#5 det gick riktigt bra att springa faktiskt! Bara min dåliga kondis som var ivägen. Haha :) #6 hur kom du igång med BARF? Jag har funderat på det till Alva och katterna men är rädd att göra fel.

Sugar Mist
0

Ska ta en liten promenad men skitvalpen efter skolan och fokusera på inkallning och gå på vänster sida om mig. Kanske lite massage också. Ska ta det lugnt iaf.

-

emeliagranstrom
0

Har jobbat idag, snart ska jag iväg till Lycksele och hämta bilen som varit på lagning å ikväll ska jag på styrelsemöte. Lukas har vilodag idag :)

MelliPirelli
0

Hemma hos pojkvännen utanför Göteborg. Funderar på att ta med alla tre hundar på en runda i skogen. :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
1

#7 Har inte börjat med Diablo då han är väldigt våldsam när han äter ben, ska försöka att börja med honom också. Med Nox började jag med en kycklingvinge men han gillar nötrevben mer, jag med för den delen då den inte slinker ner lika lätt. Ger honom både torrfoder och färskfoder + RKB. Prova, håll i benet om du vet att hon kanske försöker svälja hela eller tuggar i sig det snabbt :)

Fialialej
0

#11 tack för tips! :)

Anibaz
0

Var i skolan några timmar, kom nyss hem och ska snart ta ut hundarna på en promenad. Ikväll håller jag andra kurstillfället på Hundungdom så mina hundar får vila idag.

LinDajSon
0

Eftersom vi har en hund för lite sedan Athos flyttade så… jao. Lite. Men inte som förra året, Feng var nog århundradets mest efterlängtade hund. ;)

LinDajSon
1

Men vafasen, det inlägget skulle in i tråden "längtar du efter en till?". Suck. Plattan hittar på hyss ibland… Dagen har bestått av veterinärbesök med Feng, flickbesvär av en lättbehandlad variant och bekräftat att hon är på väg in i löp. Sedan har jag och vovvarna varit och fiskat lite, de gillar att plaska i vattnet och skrämma bort fisken.

Fialialej
0

Har precis vart på andra (första med hund) kurstillfället på allmänlydnadskursen med Alva. Hon var väl skällig som väntat men för övrigt gick det kanon. Blir mest miljöträning med hjälp av den kursen för kontakt och följsamhet är hon kanonduktig på. Kul! :)