Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 489 ggr
Jetaime
0

Längtar ni efter en till?

Ni som har en hund, längtar ni efter att kunna skaffa en till så såning om? Och ni som har två, längtar ni efter att skaffa nummer tre? osv.

Fialialej
0

Jag funderar på att skaffa en till men vet inte riktigt när. Kanske nästa sommar. Jag har tänkt träna och börja tävla lite lätt med alva så det får bli när det blivit lite ordning med det isåfall. Vet inte riktigt vad för ras då, men jag har tänkt mig en liknande. Alvas syster ska ha valpar om ett tag (de har börjat kolla på hanar) så det kanske kan vara nåt. Annars tror jag att jag vill ha en ren aussie eller bc.

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
3

Jag har en, hon blir snart två (i juli) och ja, jag längtar efter en till. Drömmen hade varit att kunna skaffa nummer två nu till sommaren. Tycker det hade varit rätt lagom åldersskillnad och Zuki är så pass lydig och duktig, och det känns som att det skulle vara alldeles perfekt. Och dom får så mycket utav varandra. Men det kommer nog tyvärr inte bli så… Kanske nästa år.

[Neoverona]
1

Allt för mycket! Jag vill ha en till Aussie varje dag, förutom när Nox får sina utbrott. När ekonomin är ordentlig och allt annat funkar så blir det absolut en till.

Sugar Mist
0

Nä, de e rätt Lugnt just nu, har inte direkt valpsjuka, har ju redan en skit. Men vissa dagar längtar jag ju rätt bra efter min förra hund..

-

emeliagranstrom
0

Jag tänker såhär.. Jag har ju köpt Lukas med bibehållen avelsrätt, så om allt ser bra ut med diverse saker så kommer ju han att bli far till några valpar i framtiden, om uppfödaren väljer en intressant tik då så skulle jag nog kunna överväga att skaffa en valp från Lukas. Men det är ju länge kvar och jag ska inte ta ut nåt i förskott. 

Som det känns just nu här hemma så har vi 5st hundar så det är ju ganska mycket att göra ändå!

Salsbring
0

Absolut! I verkligheten lär det dock dröja minst till nästa sommar innan det flyttar in en liten parvel :) Trassel är alldeles för omogen, ouppfostrad och uppmärksamhetskrävande än så länge 😉

MikkansBuse
0

Både ja och nej. Är inte så jätte valpsjuk, men vill absolut ha en till aussie i hemmet :) Jax är ju bara ett år, - är han redan nästa vecka. Helt sjukt va tiden går! Känner att han behöver mogna mer och att vi har kommit en bit in på tävlingsbanan. 
Får han en lovande hälsa och fina meriter, finns det val för avel på honom. Då tackar jag absolut inte nej till en avkomma om det är en lockande tik :)