Namn på lager?
Har ni några namn på "lager" inför nästa hund? :)
Kanske något i samma "tema" som tidigare hundar?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mja, har lite funderingar själv, men håller dom för mig själv lite till tills jag vet ;) Sen beror det helt på om hunden passar i namnet också.
Fokus eller någon tik-motsvarighet. Tror nästa blir en tik, men man vet aldrig.
-
#2 Fast Fokus tycker jag skulle kunna gå bra på en tik också.
Japp, gillar att klura på namn. Jin fick ju sitt först efter två veckor hos mig, men Fengs namn hade jag bestämt… hm… låååååångt innan hon ens var påtänkt. Till nästa har jag väl egentligen framför allt två namn som jag är lite sugen på, lutar åt att det blir en hane men då jag är mest intresserad av att individen ska passa så är könet sekundärt. Jag struntar i om namnen klingar feminint eller maskulint, hittar jag ett namn jag gillar använder jag det oavsett om det blir hane eller tik. :)
#3 Ja visst, men hade velat ha ett femininare namn till en tik, ffa från den uppfödaren jag har i åtanke då hon har väldigt femenina och nätta tikar.
-
Jag gillar lite annorlunda namn.
Cisco ligger bra till för tillfället.
Öyvind, Meinhof, Pimpim eller varför inte Castro?
Att ha två hundar som heter Fidel och Castro vore ju alldeles oerhört roligt.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#6 Meinhof var ju lite roligt! Fast låter nästan lite grymt :p
Har ganska många från när jag klurade över va kräket skulle heta!
Magnum
Cooper
Fokus
Elit
Kompis
Trams
Puzzel
Må gott!!
Nathalie & Lego
Shiro tycker jag är superfint men min bästa väns hund som dog förra året hette Shiro så därför passar det inte riktigt att jag använder det namnet. Annars så har jag inte tänkt så supermycket, tror inte att jag skaffar nån till hund på ett tag.
#7 http://en.wikipedia.org/wiki/Ulrike_Meinhof
Ulrike Meinhof skulle man nog kunna säga var lite grym. Därifrån kommer namnet.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Åh jag brukar skriva ner fina namn på telefonen som jag kan tänka mig. Har ju gått i hundtankar några år så hehe!
Både tik och hanhunds namn
Sharan (eng. uttal)
Gideon
Anais (eng. uttal)
Keeva (eng. uttal)
Esra/Ezra
Morgana
Cy (eng. uttal)
Bao
Vala
Tesla
Kyra (Favoriten just nu!)
Aria
Yana (eng. uttal)
Ari
Har säkert fler som jag inte skrivit upp eller kommer på, men gillar som synes lite speciella eller ovanliga namn :)
Aut viam inveniam aut faciam
NUUUUU har jag kommit på ett namn på min nästa hund, kommer säkert att ändras men vill skriva ner det så att det finns nånstans iaf! haha.
Kommer säkert inte att skaffa en till hund på länge men hur som helst. Namnet är "Fellow" :D
Jag gillar "Goblin". 🙂
Arya
Cindri
Sansa
Vilda
Är mina favoriter just nu. Får se vilket namn det blir när det väl är dags. :)
Jag känner väldigt starkt för namnet Kit för tillfället och eftersom jag redan har valp-längtan.. såå.. Jag vet inte tycker egentligen det är rätt fult, men ändå lite speciellt.
Min framtida valptik kommer att heta Gin om det passar galningen ;) Är allt för valpsugen, och det gör ont i hjärtat att man inte kan skaffa en liten galning till..
Jag har funderat lite på namn som faktiskt kan passa ihop med Trassel, det är inte det lättaste! "Ojsan", "Oops" och "Hoppsan" är väl i ungefär samma stuk och jag tycker att de är helcharmiga. Som tiknamn tycker jag om "Busa" och "Jippie" 🙂 Vad det blir i verkligheten har jag dock ingen aning om, Trassel skulle inte alls heta Trassel förrän jag insåg att det passade perfekt när jag hämtade honom hos uppfödaren :)
Jag gillar namnen
Vela
Tito
Dot
Coffee
Sid
Faxe
Akilles