Helgen 4-6/4 -14
Jösses! Redan fredag igen! Jag vet inte ens hur jag har lyckats ta mig genom denna veckan så dåligt som jag har svit varje natt. Sömnen betyder verkligen mycket.. hua. Men nu är det bara en arbetsdag kvar för mig innan helg iallafall!
Vad händer hos er idag? Några planer i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jaa.. jag tänkte ta och byta till nya sängkläder och städa upp lite innan jag och Zuki cyklar bort mot Enya för en liten skogspromis innan jag ska köra till jobb. Blir nog sista gången på ett tag som jag tar Enya, då jag får nya jobbtider nästa vecka.
Sen jobb 12-18, och då blir det bad och dessutom ska jag träffa den nya tjejen som jag ska jobba med i framtiden då min nuvarande kollega ska sluta. Spännande! Jag hoppas det kommer att funka fint.
Sen när jag kommer hem så tror jag inte jag kommer att orka göra nått speciellt… Ska mest vänta på att Pierre ska komma :D inte träffat honom på ett tag nu.. Wie.
Vi passar Mio idag sen tänkte jag hinna köra ett träningspass innan en kompis till mig kommer hit. Imorgon är de dags för valpkurs igen, blev imorgon ist för söndag denna veckan eftersom instruktören(min chef) ska tävla lydnad med sin BC på sön. Efter det ska vi hem till min mormor som fyllde år för ett tag sedan och på sön blir det passivitetsträning i stan eftersom jag ska in och fika med en kompis. 🙂 Kan han behöva!
Må gott!!
Nathalie & Lego
Ska försöka städa mitt rum, lösa lite småfighter och laga mat idag tänkte jag. Resten av helgen vet jag inte vad som händer.
-
En helt vanligt tråkigt dag! Frukost och promenad med hundarna tidigt som attan på morgonen. Skola 8:45-15:40 (busstid inräknat såklart). När jag kommer hem ska jag ta en redig promenad med DP i skogen. Nu ska vi allt bygga massiva muskler! ;) Ska även göra klart ett kolla och det ska även skickas så fort som möjligt. Hundarna ska få vara ute i trädgården under tiden pappa och jag börjar sätta upp staket får se hur det blir. Staketet ska bli klart imorgon :) Det var bara idag! Tanken var hundpromenad med Nox imorgon, men tror inte det blir så tyvärr har för mycket att göra och Nox mår inte 100% (bättre idag dock tror jag!). Blir staketbygge och vara latmask ute med träning. Får se om vi börjar med cykelträningen som jag har varit lat nog att skita i. Hoppas på bra väder oavsett. Bra väder = mer aktivitet!
Idag har jag jobbat, Lukas har suttit hemma i hundgården, glömde lägga in hans leksak där imorse så när jag kom hem så hade han bitit sönder mattan som jag lagt inne i hundkojan… hmm. Jag får skylla mig själv!
Nu ska jag bara vila och ta det lugnt en stund innan jag ska åka iväg till Lycksele med mina kompisar och bowla. Det ska bli riktigt roligt! Lukas får vara hemma med mamma och pappa. Imorgon ska vi försöka oss på ett viltspår, motivationen är verkligen på topp nu :D
Jag försökte duscha lillan i går. Oh HELL no sa hon och jag insåg ganska snabbt att det var meningslöst att bråka. Jag fick handdukstvätta henne, vrida ur vatten över ryggen och skrubba. Happ. Tur att jag inte duschar hundarna så ofta. Hon är den viljestarkaste, envisaste lilla rackare jag haft, älskar det, så får väl leva med att det ibland kommer innebära att vi inte vill samma sak… ;)
Fredag: Långpromenad till Hööks för att köpa licktreat (den var slut)
Lördag: Hundfotografering (djurdag) på granngården (köpte licktreat!). Roadtrip till Kinnekulle.
Söndag: Ska träffa en tjej som var instruktör för freestylekursen jag gick i höstas och träna lite ihop. Ska bli kul! :)
"På natten är alla katter svarta"
Riktigt dåligt väder hela helgen, bara massa regn. Staketet är inte uppe ännu. Skulle beställt en Julius K9 sele till Nox men ingen har färgen eller storleken. Funderar på att åka in till Västra Djursjukhuset och se om dom har mina krav i butiken :)
Igår (lördag) så åkte jag och Emma (VipemmaEssi) ut i skogen där hundarna fick rejsa av sig. Sedan åkte vi och körde ett lydnadspass, blev ett bra pass för alla hundarna! Idag så åkte vi ut och la spår gick en timme med vovvarna - gick spåren sedan körde vi budföring & sedan åkte vi ut till ett övergivet kollo och miljötränade lite:)
#9 Härligt bild :)
Efter jobbet i fredags blev det 3 km promenad på ängen tillsammans med mammas vovvar och ensamhetsträning mot kvällningen för Jax medans vi var på innebandymatch.
Igår tog vi en lååång välbehövlig sovmorgon. Medan husse grejade med bilen vid lunchtid så gick jag och Jax på en promenad innan vi tränade lite kontakt och rallylydnad. Därefter gick vi ett kort blodspår. På em packade vi bilen och åkte upp till uppfödaren i Nora. Där fick jag hjälp med att trimma honom lite och han fick busa med syster Aska. Dom var så fina tillsammans!
Idag tog vi en 5 km promenad med mormor och tre shelties. Sedan bar det iväg till svärföräldrarna för mat. Hann även med att träna två banor rallylydnad.
Så nu sussar han väldigt skönt!
Helgen går för fort!!!
Helgen blev väl inte direkt som planerat, men mysig ändå! Jag hade andra planer, men vädret tyckte något annat såååå..
Klorna blev klippta, pälsen blev borstad och flynn fick en lätt massage. Själv har jag pysslat om mig själv genom att färga håret och köpt lite välbehövda sminkprodukter, och utöver det har jag skurat hallen med klorin då Flynn tycker att den funkar utmärkt som toa, funderar på om man borde bygga hundgård och sätta en hundlucka så han kan springa ut närsom.. Hhmpf.
-
Söndagen (idag alltså) blev inte alls som vi hade tänkt oss… Ingen fika i stan vilket också gjorde att passivitetsträningen försvann. Jag o mamma har ist rensat heeela förrådet (11:00-16:30) och sen en del i lägenheten… Lego har fått köra en del ensamhetsträning (han har aldrig haft ont av de). Sammanlagt har han väl fått va ensam i 3timmar. Skött de hur bra som helst. Sovit mestadelen av tiden eller lekt själv med sina leksaker. Nu har vi precis klippt klorna och gjort rent/medicinerat örat och ska lägga oss… Trött som ett as efter att ha vart igång hela dagen! Imorgon får han busa loss med Mio :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
I går gick jag med båda hundarna till fåren, fem kilometer, mötte upp Jins syster med ägare för lite vallning och så avmaskade vi fåren. Massor med hundlek och skoj. Sen vilade jag och hundarna lite och blev bjudna på fika innan vi gick hem igen. Sammanlagt var vi ute i sex timmar. Framför allt Feng la sig och sov som en stock när vi kom hem. De fick mat först vid elva på kvällen… sen sov Feng till 8 istället för 6-6:30 så jag fick SOVMORGON!!! För första gången på fantastiskt länge…