Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 599 ggr
Jetaime
0

Torsdag förmiddag 10/4 - 14

Godmorgon eller förmiddag allesammans! :)

Händer det något särskilt idag?

Jetaime
1

Det är torsdag och jag har haft en rätt kass vecka denna veckan på ett vis, men ändå rätt bra på ett annat. Har dock inte nått något vidare och har knappt kommit upp ur sängen vissa dagar. Kändes ungefär sådär idag… Trött, lessen och ingen ork. Men så kom jag på att Zuki skulle gå lov att följa med idag, så blev allt bara lite lättare. Min arbetsgivare vet dock inget… meeen..tror det löser sig! 😊

LekGott
0

Jag jobbar fram till 15:00 men har turen att få ta med mig lego varje gång jag åker till jobbet. Har 1-1 1/2 timme med honom på lunchen att promenera/busa o gosa med. Idag tog vi med oss Niki, en dagishund som vi ska passa om några veckor. Tog en kort sväng med dom och sen blev de massa bus i hunddagisets rastgård. En riktigt snabb dam som Lego inte hade en chans att komma ikapp. Tur som han hade lugnade hon ner sig efter ett par varv och lät Lego hinna ikapp o brottas lite. Nu ligger en trött kille o sover i min famn. Ska snart gå ut med dagishundarna igen innan det är dags att gå hem. Blir en sväng till djuraffären för o köpa mer tuggben efter att jag slutat o sen hem o träna lite ingångar och inkallningar :) hoppas på en arbetsvillig kille vilket han nästan alltid är :) Trevlig dag allihopa!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

Varit en ta-hand-om-tassarna dag idag, så vi har klippt ner tasshåret och klippt klorna, så nu slipper han halka omkring. Ska försöka träna lite budföring sen, om jag kan få med mig mamma ut till ängen.

-

emeliagranstrom
0

Jobbade på morgon å nyss så har jag kommit hem från lydnadskursen i Nordmaling. Gick huuuur bra som helst, Lukas är så duktig!

[Neoverona]
0

Blev en dag med 2h 40min träning för min del och rallylydnad med grabbarna. Fortsätter dagen med Game Of Thrones :)

LinDajSon
0

I dag tog jag först en halvmilapromenad i rask takt med hundarna till fåren. Vallade en stund, sedan klippte vi lite klövar. Åkte och hämtade släp, lastade får, åkte iväg med dem till deras nya hem (gamla för de som varit inlånade, nya för mina ursprungliga får). Nu är det fårlöst i en eller två månader. Suck.
Hem igen, sambon fick lämna mig och Jin på hundklubben, tränade lydnad med en kompis och sedan fick sambon hämta mig efter att ha lämnat av släpet. Fick strul med en säkring som gått, pratat i telefon angående jobb och sedan hem, tvätta, svara på ett gäng rasklubbsrelaterade mail, uppdatera rasklubbens hemsida, svara på fler mail, betala en tävlingsstart, tvätta, hänga tvätt…

Jag är helt borta… såååå trött…. nu sova, sen upp tidigt och jobba.