Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 233 ggr
Jetaime
0

Helgen 11-13/4 -14.

Denna veckan har ändå lyckats flyta på rättså bra tycker jag… redan fredag igen!

Vad händer hos er i helgen?

Jetaime
0

Idag blir det hard work-work! Sen när jag kommer hem måste jag förbereda och packa lite inför imorgon och helgen, för då blir det vallning för hela slanten :)

Ska bli kul att komma igång med vallningen igen, men känns lite nervöst eftersom det var ett tag sen och det känns som att alla andra är mycket längre än vi.. ih.

LinDajSon
0

Samma vallkurs som Jetaime ska på, ska även jag med mina skurkar. :) Och du behöver inte oroa dig, det kommer fler gröngölingar. ;) Ses där!

[Neoverona]
0

Inget speciellt, regn finns det gott om här. Blir kanske hundpromenad imorgon. Vill till klubben och träna, 1v till vi står vid startlinjen, ingen som vill träna med mig och ingen skjuts :/ Blir ett agilitypass hemma (tyvärr) med Nox idag och rallylydnad för båda. Tävling nästa helg. Gamla vanliga tråkiga livet!

Sugar Mist
0

#3 Jag hänger gärna med och tränar på SHU imorgon om du vill? Vi kan plocka upp dig vid antingen Lindome eller Mölndals station, om du kan ta dig dit.

-

[Neoverona]
0

#4 Gärna, skulle vara jätte roligt och snällt! Vi kan väl prata om det på FB lite mer? :)

emeliagranstrom
0

Har jobbat heldag idag, tur att syrran är ledig från skolan på fredagar så att hon kunde va hemma med Lukas :) Det ha ju gått bra att han är i hundgården då jag bara jobbar 4 timmar om dagen men idag blev de längre, tur att ja ha syrran!

Egentligen så borde jag inte sitta här vid datorn nu utan jag borde packa för imorgonbitti åker vi till stugan i fjällen och jag har inte ens packat något alls… men känner ändå att jag behöver få sitta och ta det lugnt en stund. 

Det ska bli så himla skönt att fara upp till fjällen, Lukas älskar att vara där också. Vi blir borta ända till måndag den 21:a. Hoppas bara att vi får fint väder! Det är lite svårt att tänka att vi ska upp dit å köra skoter när man ser hur det ser ut här hemma, bara lite snöhögar kvar..

[Neoverona]
0

Imorgon blir det andra planer, drar till klubben med grabbarna (förhoppningsvis båda, beror på hur vi alla mår) och Sugar Mist. Mycket att träna på, och roligt ska det bli! Blir kollektivresa in, får se om vi överlever den biten först ;)

Köpte även mina lila träningsbyxor idag, får se när dom är redo att användas. Knäskydden är på smalbenen och de är väldigt långa, kort ska man inte vara!

Jetaime
0

#2 Ska bli kul att träffa dig och hundarna med! :) Och åh, ser fram emot att få fortsätta lite där vi slutade sist!

LekGott
0

Fuuuullt upp hela helgen som vanligt… Jobbade i fre till 17:30 sen åkte jag till GG's o köpte lite nya råa ben till lillskiten eftersom dom va slut. Blev även en promenad med honom och sen somnade vi framför tvn bägge två. I lördags kom en kompis till mig hit vid 10 och stannade till jag skulle iväg och lämna Lego hos min pappa vid 15:00 då jag skulle jobba till 23:00 på kvällen. Hämtade hem honom och vi kom inte isäng innan 01:00. Upp vid 7 idag då valpkursen började 9, hemma från den vid 12 och sen direkt in till stan för att fika med en vän. Då fick lego stanna hemma och sova. Kände att de blev lite mkt för honom med både kurs och stan. Väl hemma förut somnade vi i solstolen bägge två och nu har vi precis ätit. 

Fick prova på spår på valpkursen och de tog inte lång tid innan Lego fattade vinkeln. Kanske trotts allt kan bli en liten spårstjärna 🙂

Nu ska jag och mamma kolla lite serie innan det är sängdags. Upp 7 imorgon då Mio (labben) kommer hit.

Må gott!! 
Nathalie & Lego