Påsken 2014.
Vad har ni för planer under påsken? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag ska jobba idag… Så ligger och funderar på om jag ska ta med mig Zuki idag. Vi har planer på att åka och tvätta bilen och bara vara ute idag, vilket passar perfekt. Men känns lite jobbigt att behöva smyga med henne.. Hm. *Beslutsångest*
Ikväll blir det agilitykurs! Kursstart, yaj! :)
Imorgon är jag ledig från mitt "vanliga" jobb och kunde därför inte säga nej när dom frågade från mitt andra jobb om jag kunde hoppa in där. Så typiskt mig som inte kan säga nej. Jag vet inte riktigt vad dom har planerat där, men annars så kommer Zuki få följa med där också iallafall! Det var ett tag sen vi var där så min "kund" kommer säkert vilja träffa henne :)
Fredagkväll åker jag och Zuki nog upp till Knislinge och spenderar påsken där. Och på måndagen är det agilitykurs igen. Typiskt nog på förmiddagen så jag måste åka från knislinge antingen söndag kväll eller tidigt på måndag morgon.
Åker in till Göteborg med Nox för att träna och hämta min kompis och hennes hane. Det blir en seg dag med långpromenad, film och go mat.
Imorgon är det dags för årets för rallylydnadstävling! Min kompis debuterar med sin grabb, medan jag kör med Diablo, kanske blir Nox men känns inte troligt som reserv 7 :)
På lördag blir det att ta det lugnt med en långpromenad och kanske bad (beror på vädret) för på söndag är det agilitytävling hela dagen om vi orkar :)
Måndagen kommer säkert gå jätte snabbt då det är sista dagen på lovet, får se vad vi hittar på.
Vi är uppe i stugan i fjällen, imorgon ska det bli riktigt finväder så då ska vi vara ute hela dagen. Idag har vi varit nere på sjön å kastat lite frisbee. :)
Vi ska göra vegetarisk pulled pork med färskpotatissallad (herregud färskpotatisen. Kostade 200kr/kg, men det är ju fest..), ta några öl och sen ner på releaseparty för ett band vars medlemmar vi känner. Imorrn blir det utedag. Ska åka till skogen och "hänga" hela dagen. Samma sak på söndag förhoppningsvis. Påskafton blir familjeturné; sambons familj på förmiddagen och på kvällen ska vi till mina föräldrar. Skulle velat köpa påskägg till alla men har så dålig ekonomi för tillfället (sjukka tt som kostar hur mkt som helst) så jag får hoppa över det. Skittråkigt. :(
"På natten är alla katter svarta"
Ska snart åka till lillans uppfödare, hjälper dem anordna "Påsklammet" som är ett litet vallningsarrangemang med handlerkurs och träningstävling. Ska inte delta själv, bara hjälpt till med förberedelser, samordning och ska vara stock handler hade jag tänkt dvs sköta fårgrupperna. Jin hänger med, lillan får stanna hemma.
Blir roligt att träffa lite gamla men även några nyare bekantskaper.
Blev lite annorlunda än vad det var tänkt från början…Så Pierre kom ner till mig igår, men var tvungen att åka hem idag igen. Och följde istället med på påskmiddag hos farmor och farfar.
Imorgon blir det agilityträning i falsterbo med lillan. Och agility även på måndag, fast då i tbg :)
Idag blev det en promenad i skogen, imorgon agilitytävling :)
#7 Lycka till! :D
Flynn fick ett påskägg med en flytande leksak och ett ben i, samt lite köttputs. Då han tar värmen extremt hårt(Ligger nere i källaren under min säng och flåsar konstant) gick vi en sväng till sjön på kvällen så han fick bada lite och ville se om han ville simma, vilket han ville, så nu måste vi köpa en flytväst då baken sjunker som en sten och han plaskar med framtassarna så han höjer huvudet vilket får baken ännu mer neråt så jag trodde han skulle drunkna.. Sen fick han rejsa på bryggan och i hagen, så han blev härligt lerig.
-