Den första aussien ni träffade?
Kommer ni ihåg den första aussien ni träffade?
Var det den som gjorde att ni blev mer intresserad av rasen, eller hur var det?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag kommer ihåg att jag varit väldigt intresserad av aussie ett bra tag, läst på och kollat i böcker och sökt information på internet osv. Men sen när jag var på en kaninhopptävling på ribbersborg i Malmö så träffade jag den första aussien LIVE. Det var en liten valp på ca 10 veckor. Svart trefärgad. Men skulle inte direkt säga att det var den som fick mitt intresse för rasen att bli ännu större, det var en söt valp mest bara ;) och hundköp låg långt in i framtiden.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Den första aussien jag träffade var min egen, när jag åkte och hälsade på för eventuellt köp.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Första aussien jag verkligen träffade var min första aussie och hans mamma, mormor, helsyster och halvsyster, annars hade jag bara sett några på MyDog och en på hunddagiset jag praktiserade på. Men iaf gav dom mig ett trevligt intryck i rasen och kunde inte varit nöjdare med rasen :)
-
Athos mamma Fame. Ytterst intelligent.
Thornapple Dr Thunder, var den första jag såg för cirka 7 år sedan. Den första jag träffade var Thornapple Blushin Russian för snart 6 år sedan. Har säkert sett fler innan dess och hälsat på men inga jag kan komma att tänka på.
Jag träffade 3 aussies på samma gång första gången jag träffade rasen. Två hanar från Crofter Holding's och en tik från Black Zone's. De gav en bra bild av rasen och gjorde att jag fastnade ännu mer i aussieträsket, deras ägare var mycket hjälpsam i mina frågor om rasen. 🙂 Jag blev mycket fäst vid den ena hanen och hoppades få en valp efter honom, men tyvärr gick inte parningen som planerat.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Fairoaks Sami Jo (mamma till min första Aussie) för ca 17 år sedan.