22 april -14.
God förmiddag allihopa! Hoppas ni haft en härlig påskhelg! :)
Vad händer idag? Tillbaka till jobb/skola? Eller en del kanske till och med har påsklov denna veckan?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har varit ute på gården på morron å krattat löv men det va förgäves för det blåser starka vindar så nu ligger allt utspritt igen… -.-
Tänkte åka på affärn och köpa lite mjölk å bröd å sen gå upp i skogen med Lukas å ha en liten picknick. Tror att det blåser mindre där. Blir härligt!
Ikväll är det hundträning på klubben som står på schemat, blir skojigt!!
Skola var planerad men Nox ville tydligen att jag skulle stanna hemma lite till och lyxade till det med att väcka mig vid 2 och 5 i natt för att springa ut och få dålig mage. Vid 9 så var magen igång igen och han spydde också.. Blev några timmars vila innan han började kana på rumpan, blev lite orolig. Alla tankar om magsjuka, mask eller förstoppning. Har inte sett någon mask, och kom lite på promenaden och ingen mer kana för tillfället..
Det blir vila för oss alla samt Game of Thrones, ska även köpa lite blötfoder till hundarna. Hoppas att de har Taste of the Wild. Har även konstaterat att Diablo inte funkar på färskfoder/barf, tråkigt men sant. Håller koll på Nox så det inte blir veterinären imorgon, hoppas att han blir stabilare senare. Just nu så busar dom ordentligt, med alla leksaker utdragna på golvet.
#2 Har han blivit kollad för IBD? I dag är det soffdag, igen. Jättesjuk för tredje dagen i rad. Feber, hosta, nu även ont i huvudet. Måste göra en ansats att träna hundarna lite sen. Promenaderna blir jättekorta, jag orkar knappt en kilometer. Tur att jag har supersnälla hundar som aldrig klättrar på väggarna.
Jag jobbar bara onsdag, fredag och söndag denna vecka - är ledig idag alltså. 😃 Det blir uppletande och lydnad på klubben ikväll, hittills har jag bara njutit av ledigheten i finvädret. 🙂
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Nej det har han inte då detta hände helt plötsligt i natt, blir det inte bättre så ringer jag veterinären imorgon. Hemskt att inte kunna göra något än det men redan vet..
#5 Ah blandade nog ihop med någon annan aussie, vet att jag läst om en hund som haft återkommande problem. :)
#6 Nox har haft problem med magen men blev bra igen efter foderbyte (båda hundarnas magar kraschade) :)
Jobbade idag men la 1timme på lunchen till DP och koppelträning vilket gick över förväntan. Går inte och drar konstant längre. Nu när vi väl kom hen blev de träning på inkallningar, platsläggande, stanna, fjärr och lite annat. Sjukt härlig attityd hos Lego och en glad matte. Imorgon och på torsdag passar vi Mio, tänkte ta med grabbarna och träna lite på passivitet. Lego behöver verkligen de när de kommer till att se andra hundar träna. Fredag är de jobb och sen grillkväll med en vän till mig som är i Gbg o hälsar på. Sen blir de förhoppningsvis lite spår lagda till helgen :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Har prata med min framtida uppfödare om en riktigt spännande kombination till nästa år, får hoppas att livet är lite stadigare då. För denna chansen vill jag inte missa! :)