Positiva-tråden April 2014.
Skriv ner allt positivt som händer! :)
Framförallt om hundarna, men även annat går såklart bra.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nästa vecka kommer jag få nya arbetstider! Jobbar nu från 12-18 och kommer nu istället att börja 11 och jobba till 17, vilket underlättar otroligt mycket för hundlivet på kvällen! Kommer hinna till kvällskurserna med Zuki :)
Jag blir lika stolt över Zuki varje gång vi är ute på promenad, sååå otroooligt duuuktig hon är! Jag kan tjat ihjäl mig över det. Men hon är så duktig 😃
positivt är att mitt vikariat blev förlängt en vecka till, jippie!! :) Och snart åker vi upp till stugan i fjällen också, älskar att vara där!
Trassel har varit som en liten prins idag på skolan, hela dagen!
Han satt bland annat helt stilla på ett bord i säkert en halvtimme och lät både mig och en lärare bandagera tassarna på honom. (Inget hade hänt, vi tränade bara på tassbandage).
Jag kan på riktigt inte minnas att han någonsin har varit så stilla när någon annan än jag pillat på honom! Jag är så stolt att mattehjärtat svämmar över.. :) ❤️ Vi som har jobbat så mycket med att han ska klara av att bli hanterad på ett stilla sätt av andra människor på senaste tiden!
Nu är det dessutom ensiffrigt kvar tills vi åker hem till Norrland, bara 9 dagar kvar 😃
Får berömma mig själv när vi är ute och går i koppel att jag inte längre blir irriterad och får dåligt tålamod på när Jax drar lite för hårt ibland, utan jag samlar mig och visar honom rätt. Tänkt så lätt tillvaron det kan bli när man lugnar ner sig ;)
Frysern i fylld av massa godsaker till hundarna! Blir att köpa hem ett gäng märgben, beställde men det fanns inte, fick en oxknuta istället, ett stort as på 1kg, sedan är det fullt för ett tag :) Ska ladda upp inför sommaren!
DET GÅR BRA NU!
Allt vi gör blir bara bra, han är fokuserad, koncentrerad och jag är tyst, tydlig och metodisk. Bästa bästa bästa hunden - och jag.
Wow. Jag vill bara träna hund hela dagarna.
Igår gick han ett kort personspår jag trodde var helt kört, för jag hade sett hur människor med hundar gick rakt över spåret (i ett skogsparti i vårt bostadsområde) men han betedde sig som det inte fanns annat än min doft. Coola hunden.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Positivt är att idag fick jag vikariera på dagis, bytt min första blöja och de som jobbade där va så nöjd så att de sa att de gärna ville att jag kunde jobba där fler ggr om jag ville. Självklart vill jag det! Skönt att det börjar ramla in lite pengar nu. Mina skadeståndspengar börjar ta slut.. haha!
Mindre än en månad tills jag får träffa fina, bra människor som jag träffar typ en gång i månaden, weee.
-
Jag blir minst lika glad som Zuki när jag kommer hem från jobb. Älskade hund ❤️
Dessutom är det fredag idag, och Pierre kommer senare ikväll! Yaaj.
Jag har börjat klippa klorna typ varannan dag och tycker inte det är så läskigt längre! Har vart livrädd för att klippa fel innan, men nu börjar jag fatta hur man gör..
nu slipper vi åka till trimmis bara för kloklippning i fortsättningen.. :)
"På natten är alla katter svarta"
Har fått nya jobbtider 11-17 (hade 12-18 innan) och det låter kanske konstigt, men det gör sååå otroligt stor skillnad när man kommer hem en timme tidigare!
Är såååååå nöjd med inkallnings och fjärrträningen idag. Inkallningen har vi precis börjat forma om från mina visslingar (som tydligen ingen annan kunde) till ¨hit¨. Han kom som ett skott trotts att han var påväg mot två lösspringande hundar i hagen bredvid fotbollsplanen vi var på. DUKTIGT av en lekgalen valp som gärna stänger av öronen😃
Fjärren började lite jobbigt då han va ivrig men tillslut släppte det och han hade full fokus!
Vi har även köpt oss ett regntäcke, longeringslina och en sjukt rolig kampleksak med ¨päls¨ och en zoon med resor typ. Väldigt bra 🙂
Må gott!!
Nathalie & Lego
Positivt är att Jin är en liten prins, att jag fått tummen ur och beställt en ny vallhundsvissla och att det bara är några dagar kvar till vallkursen.
#14 Ser också fram emot helgen :D Känner mig dock lite nervös… var så längesen vi vallade och känns som alla kommit så mycket längre än oss..
Fick kallelsen till MHt precis. Nox och jag är först ut kl 07:45. Och det är en kvinnlig testledare :D
Älskar att Lukas har sån härlig glädje och attityd då vi tränar!! Och några + till mig för att jag har börjat planera våra träningspass bättre!
Blev så glad igår på hundträningen, Lukas är så duktig på att ta det lugnt och inte stressa upp sig. Alla hundarna som var där började skälla på varandra förutom min fina Lukas som bara satt snällt och tittade på mig och när de andra hundarna började skälla en andra gång (helt hysteriskt) så la sig Lukas ned och brydde sig inte alls. + att träningen gick superbra!!
Underbar känsla att ha med sig hunden till jobb !
Lydnaden i går kändes helt ok, och sista hemmavallningen med lillan kändes också bra.
Måste bara berömma både mig och hunden den här veckan. Har varit i soffläge i några dagar och Jax har varit otroligt duktig med att hålla sig lugn trots tråkiga korta koppelpromenader.
Fjärde dagen var jag fortfarande halvdålig, men med så grymt mycket sug efter träning så trotsade vi regnet med leksaksträning. Är så nöjd över mig själv att t.o.m spontan träningen går som på lekande moln. Det är så kul att vara till lags med denna galna hund!
Har pratat med en uppfödare som jag fick jäkligt bra kontakt med och hon har en jäkligt fin tik som jag gärna skulle ha en valp efter. Nu har vi fortsatt kontakt, och jag håller tummar och tår för att hon parar den tiken nästa år så jag kanske kan få en valp efter henne. 😃
#22 Vilken uppfödare? :D
-
#23 Kennel Bachwi. Jättetrevlig tjej som svarade på mina frågor, ställde frågor till mig och nu har vi bibehållen kontakt så vi kan träffas nån fler gång samt ha kontakt ifall tiken nu paras nästa år vilket jag hoppas på då jag föll pladask för henne. Har även kontaktat några andra kennlar så hoppas på att kunna besöka nån där och träffa lite fler individer och se vilken kennel jag tycker bäst om. :) Men fastnade lite extra för hennes tik så jag hoppas inför nästa år..
Agilitykurs idag! :D
Ser fram emot att åka bort ett par dagar med Jinson, alltid roligt, bästa reskompisen :)
Lago gick klockrent i kopplet med massa kontakt idag på lunchen 😃
Det går framåt!!
Dessutom fult upp frysen med fler ben, köpt en koppel med lite dämpning i plus ett enkelt midjebälte. Träningen 2014 kan börja haha
Må gott!!
Nathalie & Lego
Idag blir det faktiskt agilityträning nere i Falsterbo! :)
Ni kanske kommer ihåg den där border collien som jag promenerade med på dagarna ett tag? Som jag tyckte var sååå rolig att passa.. *ironi* haha. Hans matte skickade ett meddelande till mig och frågade om jag ville hänga med. Kul att testa träna på något annat ställe också!
Träningen idag gick bra! Och Ozzy (BCn) skötte sig otroligt mycket bättre nu, än när jag passade honom, då var han ett litet odjur i tonåren, haha!
Har tränat apporten inför LK1 med Lukas bara några få gånger och nu är nästan momentet färdigt!!! Han är så lättlärd och villig att träna. Han skuttar typ då jag tar fram apporten! :D
Zuki ska med mig till jobb imorgon!
Super taggad på allt som har med hund att göra så får bromsa in mig själv ordentligt . Annars känns lydnaden verkligen super bra- älskar verkligen känslan som vi har just nu!