Minns ni er valp som...
Ni som har vuxna hundar och kanske längtar efter en ny valp… Minns ni era äldre hundar som jobbiga valpar och kommer ihåg alla mindre roliga saker (😃)dom hittade på eller tvärt om?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har fortfarande en 6månaders hemma så jag minns allt som om de vore igår för ptja, det är ju typ igår^^
-
Min lilla fjantis blir snart 2år (gaaaaalet!). Den 30/7.
Och jag minns faktiskt inte henne som jobbig, och hon VAR verkligen ingen jobbig valp, hon hade inga jobbiga perioder direkt. Det var och som jag alltid säger bara ensamhetsträningen som var den tuffa biten och jag trodde att jag fått en hund som jag aldrig skulle kunna lämna ensam och ja trodde mitt hjärta skulle gå sönder.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
följer :)
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
Åh , det hände så fruktansvärt mycket med Ila att jag har förträngt väldigt mycket ;) Hon har inte varit en enkel valp iallafall och sjukt smart . Dominanskissade som fyra månader och hivade i sig allt vatten innan hon skulle lägga sig så att hon fick gå ut … Denna hund skulle bo ute om hon fick. Snodde grejer gjorde hon rakt framför ögonen på mig och alla andra, inget gå bakom ryggen här inte - ila står för vad hon gör och skäms inte ;) Minns under studentveckan och vi satt och fikade , Ila går rakt fram till en klasskompis och tar hennes bulle ur handen på henne och äter upp den rakt framför henne , Haga hon blev så paff att hon bara stirrade ;)
Jodå, jag minns. Jin var en lätt valp och unghund men hade absolut en del tokigheter för sig, bar stenar under en period och hade svårt att ta det lugnt under en annan. :) Lillan har varit mycket busigare och självständigare men samtidigt mer samlad, hon har fötterna på jorden men mycket mer egna åsikter och gillar att hitta på bus (och sedan gör hon sig söt för hon vet att då kommer hon undan med det).