Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 292 ggr
Jetaime
0

Helgen 25-27/4 - 14.

God-fredag-kväll! :) Hoppas ni haft en härligt vecka och att ni kommer få en minst lika härlig helg!

Någon som har någon kul inplanerat nu i helgen? :)

Ronja&Ila
0

Spår och lydnad på söndag är det enda än så länge :) första lediga helg på två veckor så ska bara njuta!!

emeliagranstrom
0

Japp, imorgon blir det utställning med grabben :) Blir superkul!! :)

[Neoverona]
0

Gårdagen började med att hämta kompis + hundar i Göteborg. Hemma gick det bra med allt stohej och fyra hundar. Diablo blev slagen av katten när jag försökte flytta den, gick inte bra alls när alla drar igång varandra ;) Mycket blod men som tur var missade katten precis nostryffeln. Idag blir det tävling i rallylydnad och förhoppningsvis bad i sjön för Nox del :) Ska även till glasscafét! Imorgon blir det MH för lillgrabben på morgonen sedan vila resten av dagen :)

Jetaime
0

#2 Lycka till! :D

#3 Lycka till på tävlingen och skitskoj med MH!!

Tina
0

Har jobbat natt och ska snart iväg och hålla i uppletandet på klubbens söktävling, det blir spännande. 🙂 Imorgon är det jobb igen.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Sugar Mist
0

Jag ska dra en sväng med Flynn, tror det blir en sväng till sjön. Imorgon ska jag upp till mariestad för att hälsa på vår pudeltik som har valpar just nu, massaaaa valpmyyyys

-

LinDajSon
0

Varit på klubben och kört lydnad. Puh. Förkylningen har "typ" släppt. Jin var lika loj som jag i dag, tar på krafterna att bo med löptik och ha hormoner upp över öronen.

Jetaime
0

Jag och Zuki kom hem från jobb för ett tag sen och nu ligger jag i sängen och glor på datorn, och Zuki under sängen och sover! ;)

[Neoverona]
0

Det blev 71p med Diablo, jätte fin runda, han var riktigt glad och fokuserad som vanlig :)

Med Nox kom vi inte ens till startskylten innan jag fick bryta, nosen var fast i marken.. Hundar gillade han inte alls. Hoppas att MHt går bra imorgon, tur att det inte har någon betydelse ;) Tips till mig? Hur jag inte ska hoppa till när overallen flyger upp? ;)

LinDajSon
1

Stötta din hund, det är mitt bästa råd. :) Man behöver inte gå igenom MH:t utan  att prata med eller titta på sin hund. Man får jobba med dem. :) Ha kul, visa hunden att ni är där för att ha kul. Ta varje situation som den kommer… och kom ihåg, det är samma hund du har med dig hem, som du hade innan. Oavsett hur det går. :)

Ronja&Ila
0

Idag hat vi legat på latsidan och vi promenerade hem till mina föräldrar och tillbringat dagen där . Hundarna fick nacke till middag som de uppskattade :)

Sugar Mist
0

Flynn har övat på att vara gårdshund hela dagen och har skött sig exemplariskt. Inte lämnat gården, han har hjälpt oss fånga en kanin som rymt, han har INTE stuckit ner till grannens tik, han har lyssnat bra och bara varit.. bra. Vi tränade på bli hanterad som i utställning av en av gästerna som ställer ut mycket, och han har verkligen utvecklats. Från att dra sig undan och försöka leka med personen som ska hantera honom hälsar han snabbt, låter sig kolla tänderna och kännas igenom ordentligt. Det ser lovande ut inför kommande utställningar!!!

-

LinDajSon
0

Två pass lydnad i dag, ett tre timmars på klubben och en halvtimme hemma. Lydnaden kändes so so i dag, nu på kvällen hemmavid lite bättre. Men vi får se.

EmmaVipEssi
0

tävlat i rallylydnad idag, avancerade klassen med Essi och nu har vi två godkända resultat i den klassen :)