Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 206 ggr
Jetaime
0

Onsdag 30/4 -14, Valborg!

Trevlig Valborg på er allihopa! :)

Jetaime
0

Zuki och jag har inga planer idag direkt. Jag ska jobba och Zuki ska vara hemma hos mamma, sen har vi inte kommit längre i planeringen. Kanske går ner med Zuki och kollar på majbålet en sväng och sen går hem igen..

emeliagranstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska vi ut på en cykeltur, sen ska jag sätta mig å översätta en låttext till svenska, ikväll ska jag och en kompis sjunga sen blir det majbrasa. Lukas får följa med på alla roligheter såklart. 

En sak som är mindre rolig är att mammas borderterrier som är hemskt skotträdd kommer nog inte ha de så kul.. byborna brukar vara duktiga på att smälla raketer på valborg.. Blir att lämna Fido hemma i huset och he på båda TV-apparaterna och musik så kanske han slipper höra raketerna..

Jag la upp denna bild på bygdens facebooksida men frågan är hur många som tar hänsyn till det..

Jetaime
0

#2 Jag tycker det är så märkligt, för här skjuts det "aldrig" på valborg. Jag förknippar inte valborg med smällare..

[Neoverona]
0

Ska boka tid till veterinären för Nox mage, som fortfarande krånglar. Får hoppas att dom har öppet på fredag, annars vet jag inte vad. Ska borsta igenom grabbarna och skriva ut Nox nummerlapp inför imorgon om vi nu åker.

Har glömt av att det är Valborg, har haft för mycket i huvvet dessa dagar. Får hoppas att hundarna inte störs av fyrverkerierna som idioterna skjuter så fort tillfället ges.

LekGott
0

Passar Mio (labben) idag och hoppas på att han hämtas tidigt så att jag hinner köra ett träningspass med Lego innan jag ska hem till min pappa. Nu ligger Mio och sover och Lego har fått sig en oxhals (rå) att gnaga på. Tänkte ta med dom ut på en promenad efter han är klar med den. 
Håller även på att försöka hitta en ny sele till Lego men de verkar svårt då ingen sitter särskilt bra…😕

Må gott!! 
Nathalie & Lego

emeliagranstrom
0

#2 - Här i byn är det inte speciellt många som skjuter men det är några enstaka som gör det varje år och visst är det fint med alla färger och allt men man måste ju även tänka steget längre vilket dessa människor inte gör. Dessutom bor de bredvid en ladugård som är full med får och några hästar så jag fattar inte hur de tänker.. blir så arg!

[Neoverona]
0

Veterinärtid bokat, kl 15 på fredag sitter vi ännu igen i ett undersökningsrum. Hoppas att dom hittar problemet med Nox mage så att han kan återställas. Lite hemsk känner jag mig då jag inte har kunnat åka till veterinären tidigare. Pigg och glad har han varit hela tiden som tur är.

Anibaz
0

Hundarna är nöjda efter 2 timmars rallyträning, långpromenad och bussresor. Jag ska snart borsta dem och klippa klorna innan jag städar huset. Hoppas på minimalt med smällande men kvällen blir lugn oavsett. 

Föräldrarna kommer hem från Turkiet inatt så jag ska försöka hålla mig vaken tills de är hemma. Om inte annat så vaknar jag, Smilla är inte direkt den som släpper in folk obemärkta.

Sugar Mist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort halsband i slöjden och ska knåpa ihop lite olika modeller på halsband också. Har grillat marshmallows och vägt Flynn, han väger nu 22,7kg hihi. Körde Platsliggning inne i huveröds, och en personal gick förbi honom precis brevid och han rörde inte en min, min älskade gris

-