Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 605 ggr
Jetaime
4

Jag har världens finaste hund..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ofta när jag är ute med Zuki (såklart annars också, men just när vi är ute så är det mest träning och tex. är jag väldigt stolt över att hon kan gå lös trots andra hundar, barn, bilar, människor, kaniner osv) så kommer jag på mig själv med att tänka att jag har verkligen världens finaste och bästa hund och jag är så otroligt nöjd och stolt över hur hon blev och är. Jag kan liksom känna mig så där löjligt glad över att hon bara finns i mitt liv. ❤️

Någon annan som kan känna likadant?
Kan vara i vanliga vardagssituationer, eller i träning eller vad som helst eller när som helst. Jag tänker så väldigt ofta. Min hund är inte för givet, och är det viktigaste som finns i mitt liv :)

LinDajSon
1

Jadå, visst gör jag det. Som i dag när Jimpan fick följa med på ett jobb, hittar en solfläck där han lägger sig direkt, och sedan flyttar han snällt runt mellan de olika rummen för att inte vara i vägen när vi städade. Så trygg och enkel att ha att göra med. Snäll. Han är aldrig ett problem och finner sig i allt. Sånt är fint. :) Lillan är jag också stolt över, hon är mitt hjärta på alla sätt och vis, mitt gulliga skurkdjur.

Fialialej
0

I de stunder då "allt" funkar känner jag också sådär. När man märker hur mycket det har gått framåt sen hon kom till oss. Speciellt när andra kommenterar hur lugn och följsam hon har blivit. :)

"På natten är alla katter svarta"

emeliagranstrom
0

Idag på lydnadskursen var Lukas verkligen världens bästa och finaste hund, han är så himla duktig. Han är yngst i gruppen men det kan man verkligen inte tro!!

Sugar Mist
0

Känner ofta så, idag speciellt. Han lekte fint med dom andra hundarna i rastgården(var några få och dom lekte fint, men sen blev det för många så vi gick till den andra), sen när vi bytte kommdet två jrt valpar som var lika gamla som Flynn, men så småååååå, men Flynn la sig ner och lekte med dom i deras höjd, underbara voffs. Han visade inget intresse för Pingvinerna och knappt något mot ankorna när vi gick förbi, vilket är trist då vi kanske skaffar ankor och jag gärna hade velat testa ankvallning. Sedan har han inte varit så hajj på ungar, och en liten flicka sprang efter oss och frågade om hon fick klappa honom, och det fick hon, för Flynn också! Han stod där och lät sig klappas, utan något skall alls. Gick skitfint tillbaks efter promenaden i slottskogen, drog knappt alls. Idag är Flynn väldigt dyr

-

Jetaime
0

#4 Var tusan har ni pingviner?! 😃

Och förresten så ge inte upp hoppen om ankorna än, det kan komma intresse fortfarande. Zuki var inte så intresserad av ankor/får/kor/djur i grupp när hon var yngre heller. Dom var mest läskiga eller så märkte hon inte dom.

Sugar Mist
0

#5 Det finns pingviner och sälar och en massa olika djur i slottskogen hihi! Nä, vi har inte gett upp hoppet än ;) Han var inte intresserad när dom var innanför staketet men gräsänderna vid dammen var mkt mer intressanta!

-

Jetaime
0

#6 Whhhot! hahha… På riktigt?

Det kommer säkert! :) Tog lite tid för Zuki innan hon tände till på fåren trots att vi var inne i deras hage också! :)

Sugar Mist
0

#7 På riktigt! :D

-