Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 174 ggr
Jetaime
0

Första maj 2014!

Godkväll!

Hoppas ni hade en trevlig valborg och har haft en bra start på maj-månad! :)

Har det hänt nått speciellt idag, eller fler planer inför kvällen kanske?

Jetaime
0

Jag och Zuki cyklade en en sväng till Hoddorna i Höllviken där majbålet hålls, strax efter halv åtta då dom tände. Passade mest på att miljöträna lite när man hade en massa människor samlade på samma ställe, och dessutom en del hundar och sådär!

Många som ville hälsa och klappa, och hon hälsade gärna och blev gärna klappad, men märkte en väldigt rolig sak till skillnad från tex. förra året. Att hon hälsade gärna, meeeen ville hellre ha koll på mig och struntade mer i andra och va med mig. Söt hund! Hon behövde liksom inte vara där det hände nått för hon hade liksom mig.. :)

Idag så var vi iväg till Trelleborgs BK för lite agilityträning! Min hund är sååå duktig och jag är så stolt över henne! Mysig förmiddag med agility och hundprat i det fina vädret.

Sugar Mist
0

Mötte upp Melvinmimmilufsen och en från ett promenadgäng inne i slottskogen och tog en tur där till rastgården som var tom då, och vi fick byta till den andra när många instabila och bråkmakare kom dit. I andra rastgården kom det 2jrtvalpar som flynn lekte fint med, och sen kom världens finaste bc-husky-finsklapphund-isländsfårhundsblandning dit, hela hjärtat smälte. Annars har vi grillat marshmallows och flynn har snott brända bitar… Haha!

-

[Neoverona]
1

Åkte på utställning och han skötte sig perfekt i ringen! 2a placering med HP, och underbar kritik :) Sedan blev det många timmar i trädgården med hundarna. Tyvärr inget simpass för tiden bara flög iväg, hoppas vi hinner det imorgon.

Jetaime
0

#3 Grattis till HP't och kritiken! :)

LinDajSon
0

Debuterade i lydnaden i dag med Jin, vann och fick förstapris, sedan åkte vi och sorterade lite får och lamm, snackade skit ett par timmar med några bekanta.

I övrigt så är Jin fullständigt vidrig, Feng är i höglöpet och Jin piper, tjuter, hässjar, allt är superjobbigt för honom just nu. Han försökte jucka på mitt ben efter platsliggningen på tävlingen, då är det fasen illa (Jin är INGEN juckarhund… i normala fall, host harkel… för en stund sedan försökte han jucka på en av katterna?!?! Var är min snälla normala hund, hahaha). Längtar verkligen tills vi ska kastrera lillan så vi slipper det här i framtiden… tvi vale för hormonstinna hanhundar. ;)

Jetaime
0

#5 Grattis till första priset! :D

emeliagranstrom
0

Imorse tog jag lite bilder på min 9-måning(?) haha. Sedan for jag iväg till en kompis och provade på agility, Lukas ville helst bara jaga Wilmer då han sprang men blev nöjd då han sprang igenom både den raka och den platta tunneln!! Sen for jag, Lukas å Kappi iväg till min pappas kusin i deras stuga där blev jag bjuden på grillat vildsvin till middag och barnen körde tricks med Lukas! :D

mingman
0

Vi har haft privatträning och jobbat med hundmöten. Det är första gången på länge och Fidel (och jag) har utvecklats massor, så det är riktigt kul att se. Vi har en bit kvar men det blir bättre och bättre.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/