Tävlingar/utställningar?
Har ni lyckats boka in lite tävlingar och utställningar nu till sommaren och hösten? När och i vad? Kanske vi ses på någon tävling eller utställning! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Klubbtävling (inoff) TBK agility 21/5.
Inoff. utställning, Trelleborgs BK 6/6.
Klubbtävling (inoff) TBK agility 18/6.
Blåbärscuppen (inoff) agility 12/7.
Ev. Rasspecialen den 5/7 (utst) om inte annat så kanske vi iaf ska dit! Beror på om jag ska jobba eller inte :)
Sen kommer trelleborg, skurup, ystad och svedala ha en gemensam tävling, ungefär som en liten lagkamp där man tävlar i lag för sin klubb. Också inoff. som vi gärna skulle vilja vara med i, men vi får se! :)
Resten får planeras efter hand! Sen får vi se när vi är redo att åka på någon off. tävling.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
ASCA-trials i juli och september, eventuellt juni också. Lydnad nästa lördag. Inget annat spikat. :) Eventuellt kanske vi kör någon rallytävling, vi har ju tävlat DM och KM (etta med laget i DM, trea individuellt, tvåa på KM) men inget officiellt ännu på rallysidan.
Än så länge det vi har bokat är debut i LK1 på en inoff 6:e juni och nationell utställning i Vännäs 14:e Juni. Sen kommer vi även att gå viltspår i sommar, han har ju uppnått åldern nu för att starta viltspårsprov men vi måste träna mer innan vi ska boka in nåt sånt. Sedan så finns med massor med lydnadstävlingar här runtikring så det lär nog bli några officiella också, vet bara inte när än :)
Hade hela sommaren planerad men det sket sig. Får se om man kan nyttja den starten man har kvar på SBKtävling i sommar. Sista utställningen/tävlingen skedde idag.
Juste, sen har vi MH 17:e augusti också!
Rasspecialen, sen MH någon gång i oktober-november, kanske någon lydnadstävling i augusti-september. Anlagsprov i viltspår i juli-augusti kanske.
-
Vi har inoff uts 10 Maj på Åbyn Byske bk - Men jag jobbar så kommer inte följa med … (Hade missat det) Sedan har vi utställning 18 maj i Piteå - ska bli fruktansvärt intressant! Sen har vi inte så mycket mer inbokat men kommer nog under sommaren . Skulle dock vara kul att åka ned på U-SM , får se om jag får med mig någon :)
Det vi har inbokat hittills är:
10 maj (inoff) utställning, Åbyn-byske
11 maj - rallylydnadstävling avanceradklass, Nordmaling (dubbeltävling)
17 maj - utställning (officiell) Piteå
23 maj - lydnadstävling klass 2 Umeå
25 maj lydnadstävling klass 2 Nordmaling
14 juni - Utställning (officiell) Vännäs
4 juli - Lydnadstävling Piteå
Fick bli en utställning för Diablo den 31 Maj!
Den 4/6 debuterar vi i rally, inoff som arrangeras av skolan.
Utöver det har vi inga planer på tävling, men dyker det upp något som passar så kanske det blir fler.
Sabina
www.anibaz.blogg.se