Hur ofta gen ni ben?
Hur ofta får era hundar ben och vad är det för typ av ben ni ger då?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Alva har flera hudben liggandes överallt helatiden. Fårkycklingvingar ibland och märgben ibland. Ska försöka ge mer ben.
"På natten är alla katter svarta"
Zuki får helt klart sämre och tråkigare ben nu när jag inte längre jobbar i djurbutik. Så det är mest såna vanliga små med kyckling runt och ibland (tyvärr allt för sällan nu för tiden) färska ben samt torkade märgben.
#1 Haha. Det har Zuki med… Hon gräver ner sina överallt inne på mitt rum (hennes hem) så man kan fynda rätt rejält ibland! 😃
Skulle aldrig ge tuggben, knutar eller sånt från djuraffärer. Inte ens ångkokt då det är farligt om dom får i sig bitar. Hundar kan endast smälta ner råa ben. Mina får kalvben, koben, grisben eller älgben. Allt med klöv hår och hela faderuttan! Det uppskattas! Folk som ger från djuraffärer kanske ska tänka om och läsa detta :) http://www.cutiepiepolly.se/2013/07/farliga-tuggben.html?m=1
Se*Ocarinas
www.ocarinascattery.webs.com
www.cuntcat.blogg.se
Mina får råa ben från kanin, fågel, olika vilt, nöt och gris. Der mesta med andra ord. Ibland köper sambon vita rullade hundtugg, dentastix kan han också släpa hem.
Loke får som #5 lite blandat. Har inget schema i dagsläget, utan det blir när det blir. Han får mest i sig kycklingben malet med fodret.
//Lina
Här hemma ligger det tomma märgben överallt så det är ett under att inga människotår fått sätta livet till. Hundarna ligger och gnager på dem till och från. Annars får de färska märgben, råhudstugg och ben från kyckling, gris och nöt. Ibland vilt. Hur ofta är svårt att säga, det varierar.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Lego äter VoH o får drf i sig ganska mkt ben men han får ändå nåt förskt ben i form av kyckling, ko, oxe, gris eller vilt i princip varje dag. Han har även "vanliga" råhudsben liggande lite varstans och även tjurmuskler… Äter sånt när de passar honom helt enkelt :) superfin i munnen och ingen dålig andedräkt :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
Blandat, Diablo får märgben, älgchips, tjurmuskel, sådan med kyckling runtom och annat som man hittar. Nox äter BARF så han får allt möjligt, samma som Diablo också. Några gånger i veckan.
På hösten blir det mest ben då det är älgjakt, annars så ligger det lite älgben lite här å var på gården så hundarna tar dom när de vill.
Fidde äter ju barf, så han får råa ben nästan varje dag.
Nötnacke, lammrevben, kyckling av olika slag, kalkon- och kycklinghals, ibland märgben och en hel del annat.
Han får en del torkade tuggrullar också men jag försöker ge färskt i första hand. Våra favoriter just nu är Rauh! - de är dyrare än många andra tuggben men tillverkade i norden och dessutom varar de riktigt länge.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/