Ögonproblem
Hej. Jag har en aussie kille (Mika) på 9 månader. Han har varit röd och irriterad i ögonen i flera månader och på veterinärpapprena står det "kronisk infektion episclera tårorgan", han har blivit behandlad med kortison-ögondroppar och sterila ögondroppar utan effekt i två månader. Infektionen sitter i nedre underlocket om ni förstår vad jag menar, han är irriterat röd med små knottrigheter(=infektion). Han kliar med tassen, klorna och genom att trycka huvudet i kuddar, säng, soffa. Han äter Four friends foder, och han bor med en katt. Efter råd från veterinär har vi nu bytt foder till Hypoallergenic för att utesluta foderallergi, vi har bara haft de nya fodret i en vecka så någon effekt syns ej. Vi har varit till fjällen fem gånger under vintern utan vår katt och där blir Mika jättefin i ögonen, därför vet vi med säkerhet att det inte är fodret men de måste ändå uteslutas. Jag tror nämligen att det är kattallergi hur tokigt de än låter. Har någon liknande erfarenheter av dessa ögonsymptom hos sin hund och kan hjälpa oss?? 😨
Hmm.. låter knepigt. Kan tyvärr inte så mycket om just ögonproblem, men kan iallafall säga att FourFriends är ett bra foder och en av sorterna är dessutom helt spannmålsfritt, jag är själv en av dessa som inte tror på "veterinärfoder" utan tycker att innehållet i ett foder berättar mer om hur pass bra ett foder är. Har svårt att se att ett foder skulle påverka ögonen dock…
Överlåter detta till någon mer kunnig inom ögonsjukdomar!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!