Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettom-sajten
Läst 805 ggr
MelliPirelli
0

Saknas något?

Vi på australian shepherd i fokus vill att alla ska känna sig välkomna! Oavsett om man är aussieägare, blivande aussieägare eller bara är intresserad av rasen. 

Är det något du känner saknas på sajten eller behöver förbättras? Tveka inte att höra av dig till sajtvärden eller medarbetarna! :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Ronja&Ila
2

Vissas attityd kan jag tycka när en del kommer med frågor. Kan tycka att en del rent ut av blivit dumförklarade för att dom frågat. Men om man inte frågar så lär man sig inget? Inte själva sajten utan snarare personer bakom skärmarna. Skulle du bemöta andra människor så i verkligheten också ? Och skulle du själv vilja bli bemött på det sättet? Kam förstå att man vill framhäva att aussien inte är världens enklaste ras men för det behöver man inte uttrycka sig otrevligt :)

MelliPirelli
0

#1 Tack för att du tog dig tiden att svara! Hoppas fler gör samma sak.

Självklart är det lätt att relatera till sin egna hund när folk har frågor om rasen. Men glöm inte att din aussie bara är en individ och inte en representant för hela rasen. :)

Bloggar om hunderiet 

LinDajSon
0

"Självklart är det lätt att relatera till sin egna hund när folk har frågor om rasen. Men glöm inte att din aussie bara är en individ och inte en representant för hela rasen. " Den biten hoppas jag att många tar till sig. Det är lätt att bara se sin egen hund som måttstock, framför allt när man har sin första (tro mig, jag vet). :P

MelliPirelli
0

#3 Skönt att någon känner igen det! :)

Relaterar man till sin hund så får man vara noga med att skriva att det handlar om ens egna hund och inte hela rasen.

Bloggar om hunderiet 

Ronja&Ila
1

Men även om man utgår från sin egen hund kan man ju endå vara trevlig och tänka efter hur man formulerar sina svar kan jag tycka istället för att direkt svara med "taggarna utåt"

LinDajSon
1

Alla borde alltid tänka efter innan de skriver, men det är lättare sagt än gjort ibland… :) Man får ta folk med en nypa salt, och om de retar en hiskeligt så kan det vara bra att ta upp det direkt med dem (privat).

Jetaime
1

Jag tycker ändå att  vi har en relativt trevlig ton rent allmänt här inne på forumet, jämfört med många andra! 🙂