Helgen 3-4/5 -14.
Någon som har gjort något kul idag eller ska göra något resten av helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Pyssla i trädgården, i dag åkte jag och Jin bort och fikade lite medans lillan fick stanna hemma med ett märgben. I kväll blir det tårta för att fira tävlingsresultatet.
Har klippt rent Diablo så nu är hans päls mycket kortare på benen och svansen. Anmälde honom även till hans sista utställning, och hoppas att pälsen växer snabbt haha. Var ute några timmar. Nox fick gå runt och ha sig, men var mest passiv.
Imorgon blir det stan med Diablo för hundens dag, ska kolla om det finns något intressant och billigt. Ska även till Clas Ohlsson och Willys en snabbis, blir det bra väder hoppas jag på simträning i havet. Har varit iskallt i luften i några dagar nu.
Idag har jag och Lukas varit hos hans uppfödare, hon bor bara nån timme bort. Vi fick prova på personspår och uppletande, det hade vi aldrig gjort förut. Personspåret gick halvbra, första delen av spåret som låg på en åker kunde han inte hitta spåret, eller tror att han hade det några ggr men det va för mycket annat som var mer intressant. När vi kom upp i skogsdelen så spårade han galant, hade även lagt ut 2 spårpinnar varav 1 som han markerade!
Uppletandet gick superbra, Lukas har så stort föremålsintresse så han hämtade in sakerna med glädje! Jättekul!:)
Sedan pratade vi mycket och hundarna fick busa. Är så himla glad att jag har en sån fin uppfödare som man kan prata med osv. Guldvärt!
Här är en bild på Lukas och Mindi, Josefines 4:a åriga tik som tyvärr fick livmoderinflammation så inga valpar på henne men hon är en riktig hejare på både spår och lydnad!
Dom är förresten halvsyskon också, Lukas å Mindi! :)
Min helg blev inte riktigt som tänkt. Pojkvännen skulle kommit ner till mig i lördagskväll men bilen gick sönder osv.. så Zuki och jag, som haft vääärldens segaste slöööödag! och inte gjort ett skit skyndade oss att städa och dammsuga och packa ner lite saker, sen körde vi upp till Knislinge istället! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mamma och Pappa har fått vara hundvakt under helgen då jag spenderade helgen med ett par kompisar. Flynn har levt som gårdshund och varit ute hela dagarna, idag slaktade dom tydligen också så flynn har käkat en massa gott under dagen.
-