Varför ligger hon under sängen?
Min hund har sen hon var rätt ung ofta legat under min säng (även pojkvännens säng när vi är där hemma). Hon ligger ofta där och sover osv… någon annan som också har en hund som gör det? Varför gör dom det?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Nu när jag tänker på det så kom jag faktiskt på att en BC som jag passade när jag var i Stockholm för ett par år sen också tvunget skulle in och ligga under min säng (som jag lånade där)…
Kanske någon slags trygghet att ha "tak" över sig?
Haha när jag såg inlägget under senaste inlägg tänkte jag faktiskt på Zuki…
Nu när värmen kommer kan jag tänka mig att det är skönt eftersom det troligen är skugga under sängen. Gör hon det bara när du är i sängen utan annars med? ^^
Hundar brukar väl gilla att kunna krypa undan lite med har jag fått för mig, jag har träffat en del hundar som prompt skulle ligga under skrivbordet, lite samma sak. Tror det var mer för jag satt vid skrivbordet och de ville vara nära mig.
Tittade bara in här (har ej Aussi) ;) Min Bichon Frisé gillar också att sova under sängen, kan ana att de tycker det är mysigt där eftersom att det är lite svalare+att man inte blir störd av andra :)
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Min tjej gör det också , tror att de är svalt och skönt under sängen ;)
#2 Oftast är det ju när jag är i sängen.. Men även när jag springer runt och gör annat (dock inte om jag ska iväg, då ligger hon i dörröppningen eller vid mattan i hallen eller springer efter mig).
#3 Du är välkommen ändå ;)
#4 Zuki ligger där även om det är kallt både inne och ute. Men ja kan väl vara lite trygghet och lugn.
Svalt och ljuddämpat. Katter har sina kartonger, hundar ligger under sängen. Athos ligger alltid under sängar (och blev upprörd när vi skaffade för låg säng, glad nu när han flyttat och har flera sängar att ligga under). De andra två, nja det har hänt att de kravlar in under gästsängen men väldigt sällan. Jin vill ligga nära en, Feng vill ligga på något mjukt, gärna ha en hel soffa för sig själv, ligger det en kudde på golvet rullar hon garanterat ihop sig på den. Hon är som en katt.
Flynn lägger sig under sängen då det är svalt och ingen rör en där under.
-
Inte så ovanligt bland våra aussies då! Vi har nämligen aldrig haft eller passat någon hund tidigare som gjort det.. ;)
Tänker mig att det blir som en "lya" för dem. En trygg plats. :) I det vilda föder ju vargar och andra hunddjur valparna i lyor. Något genetiskt kanske säger åt dem att det är tryggt att ha ett krypin… :)
#9 Kan absolut vara så :)
Svägerskans briard hade alltid sin bädd vid väggen bredvid hennes säng på kvällen men varje morgon så låg både hund och bädd under sängen. Detta var dock under valptiden, vet inte om hon ligger under sängen numer. Hon ligger dock under bord och skrivbord väldigt ofta.
#11 Min hund brukar också dra in filten som ligger vid dörren 😃..
Min sheltiehane ligger helst under sängen och sover. Står det en bur öppen någonstans kryper han gärna in där också.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet