Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 305 ggr
Jetaime
0

Måndag 12/5- 14.

Då var det måndag igen… Hoppas ni haft en trevlig helg :)
Har läst om både lydnadsmästare och rally! och själv har jag varit på valpmys :)

Vad händer idag? Har ni haft en bra start på veckan?

[Neoverona]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagen började med att jag vaknade 04:30 och kunde inte somna om ordentligt. Var på väldigt dåligt humör då jag hade glömt lägga upp Nox mat igårkväll, blev väldigt stressad (redan sönderstressad så behöver inte mer), smått deprimerad sedan igårkväll (för mycket nu). Men har sagt till mig nu när jag sitter i skolan att nu får det vara nog, hundarna känner av det och vet att jag fejkar min glädje. En full dag i skolan utan lektioner (ska börja 2 nya, men går seeeegt). Har två redovisningar så jag blir klar med Svenska 2. Sedan har jag möte med några andra, vet dock inte var det handlar om, senare idag. Min bästa fyller 2 år imorgon och förra året gick vi till stranden och badade bara vi två, med exakt samma väder som idag. Det blir att göra exakt samma sak idag som för 1 år sedan. Diablo ska få egentid med mig ute på åkern, för det blir det för lite av nu för tiden. Ingen bra start på veckan, men hoppas på att det ska ändras.

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har tagit en promenad på 3km, stannade av vid min förra skola och trotsade deras regler och tog in honom på skolområdet och hälsade på en kompis. Fortsatte ner till stationen och tog bussen till min nuvarande skola, så nu sitter vi och har samtal och Flynn sitter nu i bilen då han blev för stressig med allt som hände.

-

EmmaVipEssi
0

Här är de jobb hela dagen.. En promenad i morse, sen är hundarna med mamma under dagen.. men hem å hämta Essi å upp till vetrinären för ögonlysning - vilket hon klarade och var helt fri. sen hem å käka innan jobb och möte igen..

emeliagranstrom
0

Har jobbat på förmiddagen, Lukas har varit hemma i hundgården. När jag kom hem så hade jag huvudvärk så jag nästan inte kunde se klart, vilade ett tag och nu håller jag på att piggna till för ikväll har vi avslutning med barngruppen på pingstkyrkan här i byn så det blir massa skoj ikväll! :)