Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 665 ggr
koijaz
2014-05-12 23:17
0

Aussie?

Jag är väldigt kär i rasen aussie. Och undrar hur ni ser på rasen fördelar/nackdelar? Hört att många aussies är skotträdda, stämmer det? Om jag skulle skaffa en aussie så är aktivering inga problem söker en hund som vill jobba men ändå ska kunna slappna av. Min nuvarande hund (portugisisk vattenhund) är hur underbar som helst och jag älskar rasen och deras energi! Men som sagt undrar jag lite om aussien :) Tacksam för svar :D

Jetaime
2014-05-13 10:39
0

Kul att du är intresserad av rasen! Finns många både för- och nackdelar med rasen beroende på hur man ser det och vad man ska ha hunden till och hur ens egen livsstil ser ut. Det är en väldigt aktiv och krävande hund som kräver en hel del av sin ägare!

Ja, den finns aussies som är skotträdda, men det finns också många som inte är det.

Jag skriver gärna och berättar med när jag kommer hem/senare då jag precis ska iväg till jobbet! :)

koijaz
2014-05-13 18:06
0

Aktiveringen kommer väll bli som min Portis har nu. Dagliga promenader och få springa lös och busa på nån äng. Sen kör vi agility, lydnad, freestyle och rallylydnad i hundsports väg. Sen får hon göra nån slags hjärngympa aktigt 2-3 gånger i veckan :) Vill ha en hundras som ska minst orka träna tretimmars pass agility (med pauser) och gå långa promenader :) osv… . Ja det skulle vara roligt att höra mer om rasen ;)

Sugar Mist
2014-05-13 20:48
1

Dom flesta hundar orkar det om hunden har bra kondis och uthållighet. Läs gärna mitt svar i din tråd på Hundar iFokus också :)

-