Helgen 16-18/5- 14.
Då var det fredag igen!
Vädret ser ut att hålla i sig, iallafall här nere! Hoppas det blir fint väder nu hela helgen också!
Vad händer hos er i helgen?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Själv ska jag ta och göra mig ordning nu och åka iväg mot jobb där det idag blir lite städning, sen åka till badhuset och om vi hinner avsluta dagen med lite fika innan jag slutar :)
När jag kommer hem har jag inga direkta planer. Inte heller resten av helgen. Vet bara att jag ska (och verkligen behöver!) vila och ta det lugnt. Vi får se :)
Idag är det student som gäller! Hjälper till hemma hos min kompis med alla förberedelser och kommer agera fotograf under hela tjohejandet ;) En fullproppad dag och åker hem redan ikväll! På söndag blir det utställning i Hässleholm och resten vila.
Idag ska jag å Lukas ut på en lååång skogsrunda, tar nog med mig lite grejer för att köra lite uppletande också. Ikväll ska jag in till Umeå å se Bio med några vänner, minns inte ens när jag såg bio sist så de blir kul. Mamma ska ta hand om Lukas:)
Imorgon ska vi till Lycksele å kolla på lydnadstävling, blir första jag kollar på, tänker att jag behöver nog se live innan vi ger oss ut på tävlingsbanan den 6:e juni.
Försöker greppa hur folk kan bete sig som idioter och sedan bli förvånade när de blir behandlade därefter. Man får liksom skylla sig själv. På hundfronten blir det vallning i morgon. Sen lydnad söndag. :)
#2 Student redan?!
Här nere brukar folk gå ut först i början på juni..
#5 Samma hos mig, men naturbruksgymnasier brukar gå ut tidigare pga praktik på sommaren :)
Idag steg vi upp sent (11, men lillan hade varit ute i trädgården tidigare under morgonen, och jag kom helt enkelt inte upp) lillan fick mat, och jag käkade frukost, lillan gick ut i trädgården. Jag har plockat lite bajs och kollat till kaninerna i ösregnet.
Mest inomhusaktiviteter idag. Aktiveringsleksaker, städning osv.
Vi röjer i trädgården, men jag kikar in på nätet titt som tätt för det borde vara valpning på g inom kort…
#8 Redan? Eller känns som jag nyss läste om det :p
Tiden går så galet fort! Det kunde faktiskt satt igång redan i går, men eftersom det var parning på olika dagar kan det komma senare. Kan även gå över tiden. Fast frågan är om det är några valpar, har varit lite osäkert för hon är inte jättetjock men har gått upp, har blivit rundare och andra tecken. Men det kan ju vara skendräktighet också. Svårt att säga. :P Finns å andra sidan de som plötsligt fått en kull valpar helt utan att vänta sig det, tjyvparning och knappt några tecken förrän de ploppar ut. Men inom ett par dygn vet vi. :P
#10 Åh nej vad jobbigt! Hade typ dött om det inte kom någon när man väntade sig det :p
#11 Ja eller hur, man sitter ju som på nålar just nu,.. Sommaren blir ju liiiite roligare med valpar om man säger så. ;)
#13 Förstår dig, hihi! :D
Ställde ut ila idag med Excellent! Vilket förvånade mig faktiskt, men kändes riktigt roligt!:)
#15 Oj, grattis! Vad roligt :)
Ställde ut Essi på samma utställning som ila.. Vi fick excellent, ck, cert å Bim. :-D
#17 Stort Grattis till dig med :D