Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 221 ggr
Jetaime
0

Onsdag 21/5 -14.

Strålande sol här nere! ☀️

Vad händer hos er idag?

Jetaime
0

Min dag började med läkarbesök som gick åt helvete, tror jag. Kändes så iallafall. Och snart ska jag iväg till jobb… Vet inte riktigt vad vi ska göra idag.

Sen blir det klubbtävling ikväll. :)

MelliPirelli
0

Vädret är kanon även i huvudstaden! :D

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Jetaime
0

#2 Härligt! :)

Jag hoppas vi kommer att vara ute idag. Är så synd jag inte kan ha Zuki med på jobb bara…

Anibaz
0

Jag ska in till stan för ett möte kl 14, kl 18 är det promenad med hundgruppen och utöver det ska vi hinna få till lite träning och ikväll ska Arach få sig ett bad. Jag är i full gång med att vårstäda hundarna och Smilla blev klar igår så nu är det slutspurten med bad för Arach.

emeliagranstrom
0

Superfint väder idag, blev en liten promenad i skogen på morgonen sen sitta i bilen och vänta på en timmerlastbil som blockerade vägen i typ 1 timme…….. Sen lydnadskurs där Lukas skötte sig superbra! 

När vi körde platsliggning så var det en hund som reste sig och sprang fram till Lukas, tur att han är snäll så han flyttade bara lite på sig och försökte bjuda in till lek. Dock var det väldigt dumt att det blev så för han är redan så osäker på platsliggningen.. Menmen, det går inte att göra så mycket åt.

MelliPirelli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par timmar spenderade vi ute i hettan tillsammans med kameran :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

LekGott
0

Vi började dagen med en underbar promenad vid Sisjön och åkte sedan till jobbet. Lego fick leka med min chefs två hundar (en labbe o en bc, två tikar) som gick ganska bra. Lego försökte få igång dom på alla sätt han kunde komma på och lyckades halvbra. Han måste få lära sig att "umgås" med hundar också inte bara leka :) På vägen hem från jobbet stanna vi till vid oxsjön så han fick bada och promenera av sig :) lycklig hund sover gott nu!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

#6 Härlig bild!

LinDajSon
1

Hämtat fåren. Praktiskt jobb för båda hundarna i värmen. Feng fick samla och hämta dem i stora hagen, duuuuktiga lilla tjej! Runt 30 får med lamm i okänd hage, med olika drag. Fin utmaning. In i arenan, sedan sorterade vi dem i tre omgångar, skiljde får från lamm. Gjorde mesta jobbet där utan hund, hon satte iofs mottryck från andra sidan grinden, bra för att de skulle rinna en och en in i rännan istället för allapåengång så lite nytta gjorde hon. Sedan fick Jin ta den svåraste biten, ta bagglammen från fållan till transporten. En grupp lamm som aldrig blivit vallade i grupp, aldrig sett en transport och är lika skygga för folk som för hundar? Inte superlätt. Men vi klarade det på första försöket. Jättekul att se Jin jobba som han gjorde i dag, han älskar utmaningar. Tycker det är tråkigt när det blir för enkelt. I dag var det finlir och känsla. Samarbete och tålamod. Vänta, låta lammen rikta blicken rätt, ett steg, vänta… Och sen rätt tryck i rätt sekund och vips var de inne. Hade aldrig gått utan hund. Vi hade fått bära in dem. Och OJ vad bra allt gick när man hade en detaljerad plan i huvudet redan innan man hämtade hunden, brukar vara kass på det och ha för bråttom. Sen lydnad på klubben i kväll, gick bra med Jin. Lillan var med på riktigt på träningen för första gången. Vilket litet ljus hon är! Kalas. Kunde ha henne lös trots all störning, fokuserade jättefint, var med på allt vi gjorde och villa bara köra mer. Himla kul hund den lilla, kommer nog roa mig i många år framöver och vara en fin arvtagerska till far sin om jag bestämmer mig för att göra mer än valla….