Positiva-tråden Maj 2014!
Skriv ner allt positivt här!
Framförallt det som handlar om era hundar, men andra positiva nyheter eller händelser är såklart välkomna dom också! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Agilityträningen idag gick superbra! Min hund är så duktig, och vi har börjat förstå varandra bättre på banan och i träningen, eller… dvs jag visar och för henne bättre och hon har utvecklats! :)
Kul
#2 Ja verkligen! Så himla kul när man ser framsteg! :)
I morgon ska vi ta en riktigt härlig vilo. och utflyktsdag! Längtar. Men först sovmorgon. :)
#1 Låter som en härlig dag!
Ledig i helgen!
Duktig kille på kvällens DP träning! En sån kväll där man bara har ett stort leende över hela ansiktet :D
Må gott!!
Nathalie & Lego
Äntligen har vi klarat momenten tandvisning i LK1!!! Lukas har alltid velat lyfta på rumpan när nån ska kolla tänder för han har tyck att det va lite obehagligt.. Men så fick jag detta tips KLICKA HÄR av min uppfödare och nu klarade vi det!! :D Är så glad!
#8 Smart tips!
Jag har dock inte problemet att Zuki tycker det är obehagligt eller så utan att hon gärna hoppar upp och slickar domaren i ansiktet ;)
Träningen går äntligen FRAMÅT!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Perfekta hundmöten, mer behövs ej sägas!!
Är glad att Lukas kan ta det lugnt när jag är sjuk, han ligger bredvid mig i sängen och bara myser. Älskade hund!
Agilityträningen igår gick framåt! Var iväg och tränade lite själv med lillan.
Oooooch, agilityträning imrgon, wiiie! :D
Jag är jättestolt över att ett kullsyskon till Feng varit ute och tävlat rallylydnad med sin matte. :D Två godkända resultat i nybörjarklass, så roligt!
Är så himla stolt och glad över min fina Lukas idag!!
Andra gången för oss båda att köra personspår, den här gången ca.150m på en blöt åker, en 90° vinkel och 2 spårpinnar. Spåret fick ligga i 45min. Han spårade så himla fint, i spårkärnan, vinkeln tog han på andra försöket, först hade han lite bråttom så han fortsatte någon meter rakt fram men släppte, kom tillbaka och började om och då tog han vinkeln jättebra. Han plockade(!!) upp båda spårpinnarna och visade dem för mig, då höll jag på att spricka av stolthet!!
Vi har ju bara gjort detta en gång tidigare och då markerade han bara den ena spårpinnen men sedan lekte vi lite med spårpinnarna och han fick plocka upp dem å ge dem till mig så han kom väl ihåg att de va så man skulle göra.
Nu blev jag taggad och vill veta mer om bruksspår!!
Världens bästa Lukas!!
Hemma med min prins igen :D förstår knte hur jag klarade mig en vecka utan honom
Må gott!!
Nathalie & Lego
Klippt får i dag, Jin jobbade så fint med att hämta och sortera storflocken med alla lamm… Han är en klippa. Sedan fick lillan valla ut två nyklippta får från fållorna till stora hagen, första gången hon vallat på över en månad. Efter en åthutning gick hon fint. Men något som verkligen slog mig var hur FIN hon börjar bli! Hennes huvud har vuxit ikapp kroppen och hon ser verkligen ut som en hund, ingen råtta. Snabbt har det gått. Särskilt fin är hon förstås när hon jobbar. Gojänta. :)
Agilityträningen idag gick super. Min lilla tjej är verkligen duktig 🌺
På onsdag blir det klubbtävling/träningstävling i agility på klubben och torsdag blir det kurs att se fram emot!❤️
Vallningen med Feng i går gick bra, hon gjorde inget tjyvrus i början som hon gjort innan. Uppläxningen på vallningskursen hos Peter funkade, med andra ord. ;) I övrigt var hon lugn och sansad, jobbade fint även på egen tass halva arenan bort, skötte sig bra i fållorna. Nöjd men vi har en lång väg framför oss förstås… :)
#20 Haha 😃
Både igår och idag körde jag igenom alla lydnadsmoment förutom hopp och det går verkligen framåt nu, ikväll ska jag nog prova att länka ihop lite. Det enda som vi strugglar med lite är platsliggningen och helt om i linförigheten. Han är så himla duktig nu min lilla prins!
Känner mig mindre nervös nu också efter att jag va å kollade på lydnadstävlingen i Lycksele igår, då fick jag se hur det går till så känner mig mer redo. Kan inte fatta att det bara är 19 dagar kvar till debuten. Skönt att det bara är en inofficiell och att de flesta som är med kommer att vara nybörjare som jag! ;p
Igår hade vi debut i rallylydnaden och skrapade ihop 94 poäng! En 6:e placering av 44 startande! Sjukt nöjd över killen!
Min pojkvän kommer på fredag och är så oerhört glad över det, inte träffat honom på tre veckor \o/ Annars har Flynn blivit mycket bättre på att simma, han valpplaskar inte utan verkligen simmar, min fina prins!
-
Var på ny klubb och körde lydnad med deras tävlingsträningsgäng i går. Nyttigt! Jin hade kul. Jag fick börja lära mig kommenderingen, alltså leka tävlingsledare, shit pommfritt - att något så enkelt blir så svårt när man är nervös… ja jag blev till och mer nervös av det. Prestationsångest, haha, alltid lika bra egenskap. Inte. :)
Anmälde oss till en valpagilitykurs idag :)
Må gott!!
Nathalie & Lego
#26 Kul :)
Jag har klubbtävling i agility imorgon och agilityträning på torsdag! Wie.
Win låg ner och bara titta medan en hund kom springandes mot oss!
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Lillan gick fint på agilityträning(/stävlingen) idag :D
Hundarna har varit stjärnor i dag!
Koppelträningen börjar ge resultat :D
Må gott!!
Nathalie & Lego
Åkte till grannklubben och körde lite kort lydnad, tittade på när deras elitekipage körde träningstävling också. Kul! En av hundarna var en aussie, roligt! Fanns fler aussies där. Ingen aning om var de kom ifrån, eller ja, kan kanske gissa. Men frågade inte. :)
Den här månaden har vi debuterat i lydnaden och hunnit med tre lydnadstävlingar, en officiell den 1:a maj där vi debuterade och vann med 176,5 poäng om jag minns rätt trots att han var heeelt löptikskollrig då lillan var i höglöp. Sen KM den 10:e maj som vi vann på 197 poäng. Sen då lag-DM i går, 23:e maj, där vi blev Bästa lydnadsekipage individuellt, och kom tvåa med laget, samt att Jimpan med sin arbetsglädje kammade hem priset Domarens favorit. :) Det blev en lyckad månad, lydnadsmässigt. :)
Är så otroligt stolt över Lukas idag!
Vindelns hundklubb anordnade en hundutställning för barn och jag och Lukas var där och kollade/miljötränade. Dock så var det en 10-årig pojke som blev utan hund i sista sekund innan han skulle in i ringen så Lukas fick rycka in och han var så duktig!! Både pojken och Lukas, jättefin kontakt hade de. De slutade på 2:a plats och vann även ett hederspris som bara delades ut till 1 ekipage!!! Så duktiga! :D
Att notera är att Lukas aldrig träffat pojken innan så det var helt främmande för honom men så glad och social som han är så gick det hur bra som helst! :)