Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: aussieprat
Läst 689 ggr
Jetaime
0

Negativa-tråden Maj 2014!

Här kan ni gnälla av er och dela med er av negativa händelser eller liknande. Framförallt det som handlar om hundar, men annat är välkommet det också. Kan vara skönt att skriva av sig ibland :)

Jetaime
0

Önskar att jag var ledig imorgon också fick långhelg ….

[mansolsson57]
0

Samma här

Jetaime
0

#2 Hade suttit så fiiiint med långhelg!

[mansolsson57]
0

Ja

emeliagranstrom
0

Lukas har kommit på att det är kul att jaga fåglar………….

Jetaime
0

#5 Vad trevligt! En liten sån period hade lillan med! ;)
Men gick inte så långt att det blev jobbigt och det varade bara ett kort tag.

emeliagranstrom
0

#6 han bryter ju då jag säger nej så det är väl inte såå hemskt jobbigt men igår då jag var ute å cykla me han osså såg han en fågel på åkern då höll jag på att flyga i diket.. då blev jag inte glad! ;p

LinDajSon
1

Att ha hane och höglöpande tik samtidigt är ingen dans på rosor. USCH! D:

[Neoverona]
0

Exakt allting skiter sig i livet just nu! Allt planerat - puts väck!

LekGott
0

Stressad på träningen på klubben idag. Pep och skällde konstant så blev ingen träning, bara passivitet… Mer miljöträning och mer träning bland hundar på schemat från o med nu…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LekGott
0

åh en grej till… Åker till Grekland på sön och blir utan mitt monster i en vecka…  Bläää, aldrig vart borta mer än några timmar!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

emeliagranstrom
0

tränade med Lukas idag när jag va lite småsur och inte hade något tålamod, slutade med att jag bara blev ännu mer sur å det gick ut över han.. dumma mig!

MelliPirelli
0

Trött på att inte vara myndig… Känns som om det inte finns något jag får göra!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
0

Nox tyckte INTE Pro-Kolin+ var något att hurra för.

#13 - Håller med dig fullständigt!!

Jetaime
0

#11 Usch vad jobbigt! Men kul på samma gång såklart. Jag känner igen den där känslan. Inte heller varit utan Zuki mer än liksom timmar på dagen. Aldrig sovit utan henne osv… 🤪

emeliagranstrom
0

Har blivit dyngförkyld med feber, halsont och snuva.. och jag ska sjunga 7 låtar på fredag, lördag och söndag.. ehh, kommer nog inte gå så bra. ÄR SÅ LESS!!!! hatar att va sjuk.. :(

Jetaime
1

Känner mig bara arg och ledsen på allt idag. Nästan framförallt arg.. vilket jag liksom aldrig är. Arg och irriterad på ALLT och ALLA.

emeliagranstrom
0

Känner mig som världens sämsta hundägare när jag idag bara tränat för kvaliténs skull och inte för att det är roligt… Skäms nästan och inte blev de nå bättre kvalité heller, Lukas blev bara förvirrad och jag arg.

Sugar Mist
0

#18 Man ska inte träna för att träna, man ska träna för att ha kul! När både förare och hund går in för att ha kul blir det bäst resultat, det märker jag själv när jag tränar Flynn. Vi börjar med gott humör, och avslutar med lika bra, om inte bättre, humör. Kram!

-

emeliagranstrom
0

Javet, å jag har sagt till mig själv att jag aldrig ska träna bara för att vi "måste" utan endast träna för att de är kul osså blir de såhär… :( Ska gottgöra honom imorgon då jag är ledig med en lång skogspromenad å han ska få skita ner sig hur mycket han vill, det tycker han är roligt! Kram på dig me Frida!❤️

LinDajSon
0

Jag tränade dåligt i går med… med prestationsångest och ilska över folk jag haft att göra med under den senaste veckan så borde jag vara förbjuden att träna lydnad. Blir iiiinte bra.

Jetaime
0

Jag skulle verkligen behöva helg nu… inte efter jobb imorgon.. utan nu.

Jetaime
0

Som vanligt nu för tiden.. åh.. måndag imorgon. Redan.. :(

LinDajSon
0

Jin blev tvärhalt efter träningen i går. Gick runt och snusade vid några träd när vi pratade och sedan TVÄRhalt, vänster fram. Fattar inte vad han kan ha gjort. I dag är det bättre men han får vila tills i morgon.

LekGott
0

Trottsåldern är i full gång… Ska göra precis allt tvärt emot…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Jetaime
0

Råkade få hem min kunds plånbok idag.. atch.

MelliPirelli
0

När vi satt i gräset och fotade hörde jag flera jaktinkallningar (visselpipa) och sen kom en labbe springandes mot oss… Ägaren syntes inte till, men hon fortsatte vissla. Tillslut ser jag henne stå HELT STILL bakom några träd och fortsätta vissla, medan hennes hund strosa runt och var på väg ännu närmare oss. Tillslut vände hunden och sprang till ägaren. Ägaren kopplade båda sina hundar och gick iväg. Jag som var klar med fotograferingen började gå hemåt (samma väg som labbeägaren). Hör början till ett hundslagsmål, ser sedan labbeägaren och möter en annan upprörd hundägare vars kopplade hund hade labbarna sprungit fram till.

Blir så fruktansvärt arg! Speciellt med tanke på att det inte är första gången jag stöter på henne och inkallningen på hundarna har inte förbättrats.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

LekGott
0

#27 va med om liknande grej idag… Va påväg tbx till bilen efter vår morgonpromenad när de kommer 4ägare med totalt 9goldens och 4taxar, varav 2taxar och 4goldens var lösa… 1tax och 1golden sprang rätt fram till oss medan ägarna går 50m efter, helt omedvetna om att deras hundar är framme hos oss, jag ryter/ropar och frågar "hur kan ni ha hundarna lösa när ni inte har någon koll och när hundarna går fram till andra" får de vanliga svaret "dom är snälla"… Ja men om min hund nu hade vart aggressiv, sjuk, gammal, försiktig eller under träning (som han var) spelar de ingen roll om hundarna är snälla… TRÖTT på oansvariga hundägare… Inte nog med att hon svara att dom va snälla när hon klart o tydligt märkte att jag inte uppskattade hundarna fortsatte hon gå i sin lugna takt till hon kom fram till oss… vad lite spydigt om ursäkt och fortsatte sen gå med hundarna lösa som va påväg tbx till oss ett xantal ggr…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LinDajSon
0

Inga valpar blev det, tiken lurade oss :/

Jetaime
0

#29 Åh, nej vad trist :(

LinDajSon
0

Stör mig på dessa fantastiskt duktiga människor man stöter på ibland som skyller sina tillkortakommanden på andra i hundträningen. Klarar man inte av att ta till sig hjälp när den erbjuds, och har man inte förmågan att läsa sin egen hund och anpassa metoder och tips efter det, så kan man i all fall ha vett att låta bli att gång på gång slänga ur sig oförskämdheter gentemot de som försökt hjälpa. Det är ingen annans fel att man saknar känsla för något, och man kan inte förvänta sig att någon ska göra jobbet eller tänkandet åt en. Funkar inte så. Ödmjukhet har ingen dött av. Tyvärr saknas det fullständigt hos vissa (vilket också kan göra dem fullkomligt omöjliga att nå fram till även om de ber om hjälp).

Jetaime
1

Människor som säger till på ett ful och oförskämt sätt att man inte får stå på handikapp-parkering när man faktiskt har tillstånd borde skämmas så dom vill gå under jorden! Jag kan förstå att man undrar, då många parkerar där är lathet och det ser fel ut när jag och min kollega hoppar ut ur bilen först och sen hjälps åt att få ut vår vårdtagare som sitter i baksätet. Men man får faktiskt akta sin käft lite grann för det finns faktiskt dom med bra och dåliga dagar som kan köra själv.

emeliagranstrom
0

Åh är så less och arg så jag bara gråter…… Mammas borderterrier har nu bitit mig flertalet gånger när jag plockar upp saker (boll, ben, pinnar) från golvet eller ute på marken. Så har han ALDRIG gjort innan, han brukar verkligen vara världens snällaste och mysigaste lilla hund.

LekGott
0

Jag som vart så negativ till flexi köpte ju ett för ca 2veckor sedan… Funkar jättebra o känns skönt att kunna ge honom lite mer frihet när han inte kan gå lös… Men igår hände de som inte fick hända… De gick av. Vääääldigt nära vägen (skulle bara ha de när han hoppa ut från bilen och ner till havet). Som tur va höll han sig kvar vid mig och Kiara men hjärtat har aldrig slott så fort och har aldrig haft en större klump i magen… Uch!!!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Ralktad
0

#34 Köpte du rätt storlek på flexikopplet?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

LekGott
0

#35 Köpte de rejälaste dom hade! Kan kolla märke när jag kommer hem om du vill veta. Var 8m långt iaf

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Ralktad
0

#36 Nejdå, använder inte flexi, men konstigt att det gick av om det var rätt storlek till rätt vikt. Min vän har flexi på sin konstant dragande hund på 54 kg.. den har hållt i flera år, kan kika vad det är för märke om du vill?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jetaime
0

Är det ett "äkta" flexi så SKA den största hålla för honom. Och flexi lämnar dessutom 2 (tror jag det är?) års garanti på just det.

LekGott
0

Ja jag fick ett nytt men kommer ju inte våga använda de mer än på platser låååångt ifrån vägar o annat farligt… Det är Flexi Comfort Long… Rätt rejäl o min grabb väger inte mer än 20kg och drar verkligen inte hela tiden så tycker de e konstigt att de går sönder så fort

Må gott!! 
Nathalie & Lego

LekGott
0

Tack ändå #37 men blir nog inte att vi använder flexi så mkt mer

Må gott!! 
Nathalie & Lego