Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 408 ggr
Jetaime
0

Bästa VS sämsta!

Vilka är din hunds bästa sidor och vilka är din hunds sämsta sidor?
Både personlighet, exteriört, inom de grenar man är aktiv och i vardagliga livet.

Sugar Mist
0

Flynns bästa sidor är att han tar allt med glädje och tar till sig saker fort, nästan lite för fort.

Sämsta sidorna är att han har svårt att slappna av utanför hemmet och då tar till skall.

-

LekGott
0

Bästa sidor: envis som en gnu, glad i nästan allt, vill mkt, ganska lugn i de flesta situationer och sen kan jag ju bara älska hans uttryck i ansiktet. Sämsta sidor: hans krull på ryggen(gör att han ser tjock ut), envis(kan va negativt med), lätt till ljud i träning och när han blir frustrerad, har bomull i öronen rätt ofta, testar så mkt han kan just nu och har börjat vakta lite väl mkt.

Må gott!! 
Nathalie & Lego

reverse
0

#2 Får sådan lust att kidnappa din hund till trimmet och fixa till med bad och fön. 😃😉 Min får också krumelurer på ryggen emellanåt. Men numera vet jag hur jag "trolla bort" dem. 😎

//Lina

LekGott
0

Åh, gääääärna! Haha har du vägarna förbi Gbg någon gång så lär mig hur man gör :o haha ser fruktansvärt ut!!

Må gott!! 
Nathalie & Lego

emeliagranstrom
0

Bästa: Otroligt trygg och social i alla lägen!! Sjuukt snygg!! Alltid motiverad i träningen!

Sämsta: Tappar lätt fokus (störningskänslig), ibland lite för glad, lockig rumpa! 

#3 - Du får gärna dela med dig av "trolleri tricket" om du har lust (A)

Ronja&Ila
0

Bästa- hennes beslutsamhet riktigt jävlaranamma och hennes förmåga att vara en till lags men samtidigt väldigt självständig. Sämsta: hennes höjdrädsla, rädsla för okända trappor tex där hon inte riktigt litar på / kan bedöma höjden. Men här måste jag också få lyfta fram det positiva - hon övervinner den tillslut och litar på att jag guidar henne rätt även om hon håller sig till väggen.

LinDajSon
0

Bästa med Jin: Han lever verkligen för att arbeta, väldigt förig. Härlig vallhund. Cool i vardagen, aldrig ett problem. Exteriört tycker jag att han är fin att titta på, fotogenisk om inte annat, och SÅ LAGOM i formatet. Gör honom spänstig och kvick utan att vara för nätt. Sämsta: Inte särskilt självständig utom i vallningen, mognade sent. Kan vara ljudlig om man inte tänker sig för utan härjar upp honom för mycket. Saknar en tand, kunde haft lite bättre vinklar.

LinDajSon
1

Bästa med Feng: För att vara en ettåring är hon hemskt trevlig, lätt att ha med sig, bra fokus. Arbetskapaciteten har hon ärvt från sin far till stor del, mycket vilja att vara till lags, även i "tråkgrenar". Exteriört… ser hon kanske inte riktigt ut som en aussie men hon är funktionell i alla fall, och supersnabb. Sämsta: Kan ha lite för mycket åsikter och vill göra saker på SITT sätt, på sina villkor. Gillar inte bilen men är i alla fall inte längre åksjuk och hoppar in själv, men älskar det inte. Exteriört, som sagt, hon kunde varit mer rastypisk. ;)

[Neoverona]
0

Nox Bästa: Glad hela tiden, ger 110%, gillar han någon så älskar han dom, social (ibland), modig, älskar agility
Sämsta: Exteriören, osäker, reaktiv, skällig

Diablo
Bästa: Social, glad, självsäker, bäst på allt, SNYGG, perfekt slalom på tävling när vi tävlade
Sämsta: Envis, gubbig, dåliga höfter, vill FÖR mycket när vi tränar, kan inte träna Nox utan att han ska avbryta

Jetaime
0

Bästa: Hon är alltid med på det som händer men har samtidigt inga problem att bara slappa om det inte händer nått. Hon funkar fint med alla människor och barn samt andra hundar och skulle aldrig käfta emot och har aldrig varit i bråk med någon. Social, glad, lugn (för det mesta, hahahah!), will to please. Mammas flicka.

Sämsta: Även om jag ser det som något väldigt positivt att hon är väldigt "mammig" så är det bland det värsta också, kan bli lite stressad när jag inte är med henne. Blir väldigt fjantig och stirrig när hon ska hälsa.

mingman
0

Fiddes bästa egenskap är nog att han går ner i stress väldigt snabbt efter att det som stressat honom försvunnit. Han är också väldigt följsam och lyhörd samtidigt som han är självständig.

Fidels sämsta egenskap är helt klart hans kontrollbehov och vakt. Han måste alltid ha koll på allt, och så snart vi sätter oss ner på en plats har han stenkoll på allt som passerar.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/