Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 261 ggr
Jetaime
0

Helgen 30/5-1/6 -14.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!
Vad händer hos er i helgen? :)

Jetaime
0

Själv ska jag jobb 12-17 idag, blir en härlig dag i Malmö. Skönt! Sen skulle jag vilja åka iväg och testa hur en julius K9-sele sitter på Zuki, får se om jag hinner eller orkar idag…Annars kanske i helgen. Vet inte riktigt vad som händer i helgen än..

[Neoverona]
0

Idag blir det slapp som gäller för hundarna. Jag ska boka en tid till trimmet för Diablo, hoppas på i början på nästa vecka. Bort med pälsen! Måste även göra klart några koppel som ska skickas i helgen. Diablo ska få vika av från vilan med utställningsträning.

Imorgon är det utställning för Diablo, ska blir roligt! Var 2 år sedan, och denna blir nog sista. På söndag vet jag inte vad som händer.

emeliagranstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag å Lukas varit på en inoff. utställning i Lycksele. Han ställdes i Valpklass (6-12mån) och fick BIR, HP och BIS-valp 2.

Dock så var han den enda aussien och det vara bara 2 valpar kvar till BIS-valp finalen så han kom sist men ändå 2:a ;) haha. 

Han fick iaf suuuuperfin kritik!

Kritik: Hane 10 mån utm typ, vackert maskulint huvud, mkt god könsprägel, bra nosparti, välplacerade öron, korr bett. Bra hals, bra förbröst, utmärkt bröstomfång, utmärkt benstomme, bra ö-linje, ngt framskjuten skuldra, välvinklad bak, rör sig bra med parallella fina rörelser, vackert välskött päls, välvisad.

BIS-valp 2 rosetten krm senare med posten!

emeliagranstrom
0

Har anmält till vår första officiella lydnadstävling!!! :D

LekGott
0

Igår va vi vid havet med en kompis till mig o hennes amerikanska bulldog, Legos favvotjej. Simmade även en del och märker stor skillnad sen jag köpte flytvästen, inte lika hetsig och kommer upp med rumpan bättre :) Idag har vi en ordentlig vilodag, jag har städat, plockat, pulat o möblerat om mitt rum. Imorgon blir de nog lite grundträning… Trottsåldern sätter sina spår i dessa…

Må gott!! 
Nathalie & Lego

Sugar Mist
0

Igår var jag och handlade en massa, så är helt slut även idag.. Har hemska skoskav som gör att jag knappt kan gå normalt, UTAN skor. 

Vi hade tänkt åka in till stan idag men blev inget med det, blir möjligtvis en tur till slottskogen för miljöträning och lite rallyträning med störning.

-

LinDajSon
0

Hundarna har fått sitt för dagen. Drygt 1,5 mils promenad och lite invallning av baggar. Kanske tar ner dem till ån sen för lite bad i kväll… skönt med bara några hundra meter till vattnet ibland.

Jetaime
0

Jag och lillan var iväg en sväng och körde agility i förmiddags. Sen har det inte hänt nått alls idag..